موضوعات داغ

عرضه مدل‌های الکتریکی AMG، میباخ و مرسدس کلاس G تأیید شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طی چند ماه گذشته، مرسدس مدل‌هایی نظیر مرسدس S کلاس جدید و فیس‌لیفت مرسدس E کلاس را عرضه کرده است. روی بسیاری از مدل‌های دیگر این شرکت هم اصلاحاتی صورت گرفت، اما امروز این خودروساز، رویکرد خودش برای آینده را در کنفرانس مجازی سرمایه‌گذاران و تحلیل‌گران مطرح کرده ‌است. این شرکت طرح بلندپروازانه‌ای را اعلام کرد که نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۰ نیمی از فروش جهانی این شرکت را خودروهای الکتریکی تشکیل خواهند داد و مرسدس این برنامه را با گسترش زیربرندهای خودش اجرایی خواهد کرد.

برنامه این شرکت، توسعه AMG، میباخ و مرسدس G کلاس است. تمام این مدل‌ها الکتریکی خواهند شد. این اتفاق به زودی و همزمان با عرضه مدل‌های تمام الکتریکی مرسدس EQ رخ می‌دهد که اولین آ‌ن‌ها یعنی مرسدس EQS در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. پس از آن مدل‌های EQE، شاسی بلند EQS و شاسی بلند EQE از راه می‌رسند که همگی روی پلتفرم معماری خودرو الکتریکی این شرکت ساخته می‌شوند و با هربار شارژ می‌توانند مسافت ۷۰۰ کیلومتری را طی کنند.

AMG الکتریکی می‌شود

سال آینده همچنین شاهد آغاز سفر الکتریکی شدن AMG خواهیم بود، بنابراین انتظار داریم یک مدل هیبریدی پرقدرت توسط این زیربرند عرضه شود. مرسدس تعداد مدل‌های میباخ را دو برابر خواهد کرد چون تولید نسخه‌های الکتریکی آن‌ها را نیز آغاز می‌کند. جزئیات زیادی درباره گسترش G کلاس در دسترس نیستند، و مرسدس فقط گفته: این افسانه رشد خواهد کرد و الکتریکی خواهد شد. البته، این‌ها تنها اولین مدل‌های الکتریکی هستند که این خودروساز قصد عرضه آن‌ها را دارد.

مرسدس بنز

در سال ۲۰۲۵، مرسدس دومین پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی خودش با نام معماری ماژولار مرسدس بنز را در اختیار خواهد داشت، که در تولید خودروهای کامپکت و اندازه متوسط از آن استفاده خواهد کرد. مرسدس همچنین در حال توسعه سیستم عامل انحصاری MB.OS است که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. این شرکت همچنین برنامه فناوری EQXX ویژن را دارد که هدف آن ساخت یک خودرو الکتریکی با بُرد مسافت و کارایی بسیار عالی است. حال باید دید حین پیشرفت سریع برند EQ، این الکتریکی شدن قرار است مرسدس، AMG، میباخ و مرسدس G کلاس را به چه سمتی ببرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد