موضوعات داغ

تویوتا لندکروزر به پایان خط رسید، تولید حضرت آفرودی در سال ۲۰۲۱ متوقف خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

امروز خبر بدی برای طرفداران تویوتا و عاشقان خودروهای شاسی بلند داریم. ظاهرا این خودروساز ژاپنی به زودی تولید تویویتا لندکروزر را متوقف خواهد کرد. البته این خبر هنوز توسط تویوتا تأیید نشده است.

سایت موتور اتوریتی با اشاره به یک پست حالا حذف شده در سایت IH8MUD که اخبار و حواشی مربوط به لندکروزر را پوشش می‌دهد، این خبر را منتشر کرد. براساس این گزارش، تویوتا تولید لندکروزر را پس از سال ۲۰۲۱ متوقف خواهد کرد، در حالی که لکسوس LX همچنان تولید خواهد شد، اما در آن به جای موتور ۵.۷ لیتری V8 از موتور توربو V6 استفاده می‌شود.

تویوتا لندکروزر به مرگ نزدیک می‌شود

موتور اتوریتی همچنین گفته یکی از نمایندگی‌های تویوتا این شایعه را تأیید کرده‌ و گفته است: امکان بازگشت آن وجود ندارد و تویوتا لندکروزر فعلا کاملا مُرده است. این منبع به دلایل مشخصی درخواست کرده تا نامش فاش نشود.

این منبع همچنین گفته نسخه لندکروزر هریتیج ادیشن برای مدل ۲۰۲۱ با سه ردیف صندلی بازخواهد گشت. این لندکروزر خاص، سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه خودرو شیکاگو برای مدل ۲۰۲۰ معرفی شد، و قیمتی معادل ۸۰ هزار دلار خواهد داشت.

J200

در حالی که این شایعه هنوز توسط تویوتا تأیید نشده است، اما با توجه به سن لندکروزر خیلی دور از ذهن نیست. نسل کنونی J200 از سال ۲۰۰۷ تاکنون تولید شده، و هیچ گزارشی مبنی بر معرفی جانشینی برای آن منتشر نشده است. این مدل فقط چندین بار فیس‌لیفت شد تا سبک طراحی آن برای بازار مدل‌های شاسی بلند جذابیت و تازگی داشته باشد.

همچنین بخوانید: نسل جدید تویوتا لندکروز ، لباسی نو بر تن بزرگ مرد سامورائی

تا چند ماه آینده صحت و درستی این گزارش مشخص خواهد شد، اما امیدواریم این خبر درباره این مدل نمادین و پرطرفدار اشتباه باشد.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/7/18
هیچی دیگ
1399/7/18
مرگ سامورائی در اوج
1399/7/19
از ژاپنی های محافظه کار بعیده
1399/7/19
چه بهتر یه ماشینی هندی سوار جم بشه
1399/7/19
ببببددددددد بببخخخختتتتتت ششششددددمممممم
1399/7/19
پیرو همین خبر تو ایران 2،3 میلیارد میره روقیمتش!
1399/7/19
کاشکی ایران مونتاژش می کرد 😄🙃😳🤣🙂🤔☹️
دیوانه شدم🤣😄🤣☹️🙃🤔🙂😳🥳😭🤩😅
1399/7/19
نهههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
1399/7/19
این که نگرانی ندازه جاش نیسان پاترول ۲۰۲۲ سوار شید.)))
1401/10/10
سلام.یه نکته ای رو باید اشاره کنم:
تولید سری J۲۰۰ متوقف شد. سری جدید که J300 هست روانه بازار شده و از لحاظ آفرود بهتر هم شده(اگرچه خود سری J200 خدا بود در آفرود و من خیلی عاشقشم).ولی سری J300 به آمریکا و کانادا به خاطر عدم محبوبیت زیاد لندکروزر در این کشور ها و بازار بد دیگه ارسال نمیشه. پس لندکروزر هنوز زنده است ولی برای آمریکای شمالی دیگه ارسال نمیشه :)
پ.ن:از تغییرات خوب سری ۳۰۰ نسبت به سری ۲۰۰ تعلیق جدید E-KDSS در برخی مدل های J300 (به جای تعلیق KDSS که در سری ۲۰۰ و چند تویوتا دیگر هم بود), افزوده شدن قفل دیفرانسیل عقب و جلو به صورت مجزا علاوه بر قفل دیفرانسیل مرکزی (در J200 فقط قفل دیفرانسیل مرکزی وجود داشت)، مانیتور جدید با قابلیت پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto, صفحه نمایش عقب لمسی، موتور توین توربو نسخه بنزین( در J200 فقط موتور دیزل توربو داشت)، و... :)