موضوعات داغ

با سرعت 100 کیلومتر بزنیم دنده 1 چه اتفاقی خواهد افتاد؟ + فیلم زیرنویس فارسی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

شاید به این فکر افتاده‌ باشید که اگر در سرعت ‌های بالا معکوس بکشید و وضعیت دنده را از 5 به 1 تغییر دهید، چه اتفاقی برای ماشین و جعبه دنده رخ می ‌دهد؟! ولی خب در چنین شرایطی بیشتر باید عقلانی رفتار کرد و از انجام کارهایی که نمی ‌دانیم چه نتیجه ای دارد پرهیز می کنیم، بویژه در شرایط فعلی که انجام چنین کاری به هیچ وجه اقتصادی نیست و اگر با خودروی شخصیتان چنین کاری انجام دهید، در صورت خرابی می تواند هزینه های چندین میلیون تومانی روی دستتان بگذارد.

پیش از این مقاله های فنی مختلفی مورد بررسی قرار دادیم و به این موضوع پرداختیم که اگر در سرعت‌ های بالا وضعیت گیربکس را در حالت R یا دنده عقب قرار دهیم، چه اتفاقی برای جعبه دنده خواهد افتاد.

در گیربکس های اتوماتیک دیدیم که با قرار دادن گیربکس در حالت R حین حرکت رو به جلو، گیربکس حالت خلاصی پیدا کرده و اتفاق خاصی برای اتومبیل نمی افتد، ولی انجام چنین کاری با گیربکس دستی خودروی فورد رنجر دهه 90 باعث شد تا بدون خرابی گیربکس، ماشین برای حرکت رو به عقب و گردش مخالف چرخ ها تقلا کند.

حال امروز همین خودرو برای انجام تست دیگری فراخوانده شده است، اما این بار قرار است که معکوس کشیدن در سرعت بالا روی آن آزمایش شود و اینکه اگر با سرعت 100 کیلومتر برساعت بزنیم دنده یک، چه اتفاقی برای گیربکس خودرو خواهد افتاد که در ادامه می توانید فیلم بررسی آن را با زیرنویس فارسی در خودروبانک شاهد باشید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد