موضوعات داغ

برای خرید هایما S5 به چه بودجه‌ای نیاز است؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

رشد شدید فروش شاسی‌بلندهای کامپکت در بازارهای جهانی سبب شده تا هرکدام از خودروسازان محصولاتی را در این سگمنت به بازار عرضه کنند. در کشورمان نیز خودروسازان داخلی همگام با واردکنندگان خودرو، محصولاتی در این سگمنت را به سبد تولیدات خود اضافه کردند که اکثرا از برندهای چینی هستند. در این بین ایران خودرو نیز تصمیم گرفت سهم برند هایما را با افزودن هایما S5 به سبد محصولات خود افزایش دهد.

هایما S5 سومین محصول هایما در ایران پس از هایما S7 و هایما S7 توربو است. این خودرو یک شاسی‌بلند کامپکت یا کراس‌اوور شهری محسوب می‌شود و خودروهایی همچون هاوال H2 و بیسو T3 را می‌توان رقبای این خودرو دانست. هایما S5 از سال 1396 به بازار ایران امد و تا مدتی پیش همچنان توسط ایران خودرو تولید می‌شد.

همچنین بخوانید: هاوال H2 یا هایما S5 – رقابت کراس‌اوورهای شهری از سرزمین اژدها

هایما S5 در همان سگمنتی قرار دارد که خودروهایی همچون ام وی ام X33s، جک S3، لیفان X60 و چانگان CS35 قرار دارند اما به واسطه پیشرانه توربوشارژر و پرقدرت، با خودروهایی رقابت می‌کند که یک سگمنت بالاتر قرار دارند و با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. همین مساله سبب شد تا استقبال از هایما S5 در ابتدای ورود به بازار بسیار زیاد باشد و حباب بزرگی پیرامون قیمت هایما S5 شکل بگیرد.

هایما S5

ظاهر هایما S5 حاصل رویکرد جسورانه این شرکت در طراحی خودرو است. هایما S5 با نگاهی به کراس‌اوورهای مزدا توسعه یافته و ظاهر آن بسیار متفاوت از خودروهای معمول چینی است که پیش از این در بازار کشورمان حضور داشتند. کابین هایما S5 نیز سرشار از جسارت و خلاقیت است و استفاده از پلاستیک نرم و چرم مصنوعی سبب شده تا مصرف‌کننده حس مناسبی از خرید هایما S5 داشته باشد.

پیشرانه و امکانات هایما S5

پیشرانه هایما S5 مهم‌ترین نقطه قوت این خودرو محسوب می‌شود. این خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر است که 161 اسب‌بخار قدرت و 223 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. گیربکس در نظر گرفته شده برای هایما S5 نیز از نوع اتوماتیک CVT است که گزینه‌ای رایج بین خودروهای اقتصادی چینی محسوب می‌شود. شتاب صفر تا صد نه ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی هشت لیتر در صد کیلومتر، از دیگر مشخصه‌های قوای فنی هایما S5 هستند.

هایما S5

تنها نکته‌ای که در خصوص مشخصات فنی هایما S5 وجود دارد، وزن نسبتا بالای این خودرو است که ثبت رکوردهای عالی برای این شاسی‌بلند جمع‌وجور را ناممکن می‌کند. وزن خالص هایما S5 حدود 1435 کیلوگرم است که قطعا با افزودن وزن سرنشینان و سایر موارد، مجموع وزن این خودرو به بیش از یک و نیم تن خواهد رسید که عددی قابل توجه برای یک کراس‌اوور شهری محسوب می‌شود.

هایما S5 همانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی، با طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی بدست مشتریان می‌رسد. از جمله امکانات این خودرو می‌توان به مواردی همچون کیسه‌های جلو، جانبی و پرده ای، ترمزهای ABS و EBD ، سیستم کمکی ترمز، سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، روکش چرمی صندلی ها و فرمان، چراغ‌های روشنایی در روز، آینه های برقی تاشونده، بلوتوث، نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره ای، کروز کنترل، نمایش دهنده فشار باد تایرها، دوربین 360 درجه و صندلی برقی سرنشین جانبی اشاره کرد. علاوه بر آن هایما S5 موفق به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه CNCAP‌ شده است.

برای خرید هایما S5 به چه بودجه‌ای نیاز است؟

در شرایط فعلی بازار برای خرید هایما S5 صفرکیلومتر به بودجه‌ای در حدود 720 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. با توجه به این قیمت، به نظر نمی‌رسد با بودجه‌ای کمتر از نیم میلیارد تومان قادر به خرید هایما S5 در نسخه‌های کارکرده باشید. بیشترین گزینه‌های موجود برای خرید، در محدوده 600 الی 700 میلیون تومان قرار دارند که در مقایسه با رقیبی همچون هاوال H2، مقرون به صرفه‌تر خواهند بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد