موضوعات داغ

هامر الکتریکی در کارخانه صفر جنرال موتورز ساخته می‌شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

چندماهی از معرفی هامر الکتریکی به عنوان محصول جدید گروه جنرال موتورز و احیای برند هامر می‌گذرد. حال جنرال موتورز اعلام کرده که این خودرو در کارخانه دیترویت جنرال موتورز ساخته خواهد شد و این خط تولید، کارخانه صفر لقب خواهد گرفت.

افرادی که با تاریخ خودروسازی آمریکا آشنا هستند، حتما می‌دانند که دیترویت روزگاری به عنوان قلب صنعت خودروسازی جهان شناخته می‌شد و هرکدام از برندهای خاطره‌انگیز آمریکایی در این شهر یک یا چند خط تولید داشتند. این روزگار خوش پس از بحران سوخت در دهه هفتاد میلادی به پایان رسید و بسیاری از خودروسازی‌های دیترویت ورشکست شدند. حال به نظر می‌رسد جنرال موتورز با راه اندازی خط تولید هامر الکتریکی، به دنبال دمیدن جانی دوباره در کالبد پایتخت خودروسازی آمریکا است.

کارخانه‌ای که جنرال موتورز برای تولید هامر برقی در نظر گرفته، Hamtramckنام دارد که پیش از این به عنوان خط مونتاژ شورولت ولت فعالیت می‌کرد و در کنار آن به تولید موتورهای درون‌سوز بنزینی نیز می‌پرداخت. جنرال موتورز قصد دارد تا این کارخانه را به مرکزی برای تولید خودروهای برقی از جمله نسل جدید هامر تبدیل کند. نام این خط تولید نیز به کارخانه صفر یا Factory Zero تغییر پیدا کرده که نشان از تولید خودروهایی با آلایندگی صفر دارد. جنرال موتورز برای ایجاد تغییرات بنیادین در این کارخانه حدود دو میلیارد دلار هزینه کرده و 2200 شغل جدید نیز در این مرکز ایجاد شده است.

هامر الکتریکی تنها خودرویی نخواهد بود که در کارخانه صفر ساخته می‌شود، بلکه جنرال موتورز یک محصول الکتریکی دیگر موسوم به کروز اریجین را نیز در این کارخانه به تولید خواهد رساند. مطابق اعلام جنرال موتورز، در آینده خودروهای الکتریکی دیگری نیز در این مرکز به تولید خواهند رسید. تولید نسل جدید هامر در این کارخانه از سال 2021 میلادی آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد