موضوعات داغ

نگاهی به آمار و ارقام تولید کوییک در پارس خودرو

عکس مطلب اول

کوییک یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی سایپا است که از مدتی پیش به سبد محصولات این شرکت افزوده شد. این خودرو برای افزایش سهم سایپا از بازار خودروهای هاچ‌بک اقتصادی به تولید رسید و یک رقیب جدی برای پژو 206 محسوب می‌شود. عمده مزایا کوییک در مقابل رقبا مواردی همچون ظاهر نوین و امکانات رفاهی رنگارنگ هستند.

با خروج محصولات برلیانس و رنو از خط تولید پارس خودرو، وظیفه تولید کوییک به این شرکت سپرده شد. از آن‌جایی‌که پارس خودرو سابقه همکاری با برندهای معتبر بازار جهانی را دارد، مشتریان ایرانی با دیدی مثبت به تولیدات این شرکت می‌نگرند و از این رو انتقال خط تولید کوییک از سایپا به پارس خودرو، اقدامی مثبت و در راستای جلب توجه بیشتر مشتریان بوده است.

حال و مطابق اعلام محمد شیرازی قائم مقام معاونت مهندسی شرکت پارس خودرو، با افزایش سطح داخلی سازی تجهیزات کوییک، ظرفیت تولید این خودرو از 17 دستگاه در ساعت به 22 دستگاه در ساعت افزایش یافته است. بسیاری از تجهیزات و ادوات خط تولید کوییک که در طی نه ماه گذشته به تولید رسیده‌اند، ساخته شده توسط متخصصان سایپا هستند و همین عامل موجب شده تا فرآیند تولید کوییک بسیار سریع پیش برود.

هم‌اکنون در هر شیفت در این خط تولید، حدود 250 نفر مشغول به کار هستند. 82 ایستگاه، 215 گان جوش و 6 ربات نیز به فرآیند تولید کوییک کمک می‌کنند. مطابق اعلام پارس خودرو، سایت شمالی این شرکت مدتی پیش از رکورد تولید 462 بدنه کوییک عبور کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد