موضوعات داغ

SSC تواتارا با سرعت ۵۰۸.۷ کیلومتر بر ساعت سریع‌ ترین خودرو تولیدی دنیا لقب گرفت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در ۱۳ سپتامبر ۲۰۰۷، مدل SSC آلتیمیت ایرو با ثبت سرعت ۴۱۲.۲۲ کیلومتر بر ساعت در دو مسیر مخالف، به عنوان سریع‌ترین خودرو تولیدی در جهان انتخاب شد. طی ۱۳ سال گذشته، عنوان سریع‌ترین خودرو دنیا چند بار دست به دست شده و رکورددار رسمی کنونی کونیگزگ آگرا RS با سرعت ۴۴۷.۱۹ کیلومتر بر ساعت است.

SSC تواتارا، هیولای سریع و جدید

بحث‌های زیادی در این باره صورت گرفته که آیا بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+ باید در این دوئل سرعت حضور داشته باشد یا خیر، اما اتفاق‌نظر این است که ابرخودرو ساخت مولشایم معیارهای حضور در این رقابت را ندارد. اگرچه این مدل به سرعت ۴۹۰.۴۸ کیلومتر بر ساعت دست یافت، اما این شتاب‌گیری به جای دو جهت مخالف از یک مسیر فقط در یک جهت انجام گرفت. بوگاتی توضیح داد چرا این مدل با موتور W16 طبق قوانین رکوردهای جهانی گینس هر دو مسیر مخالف را در پیست اهرا لسین طی نکرد، اما این مساله حالا اهمیتی ندارد.

SSC تواتارا

چرا؟ چون یک هیولای سریع دیگر وارد ماجرا شده که SSC تواتارا نام دارد. در مسیر ایالتی ۱۶۰ خارج از لاس وگاس در نزدیکی پهرامپ، همان جایی که آگرا RS در نوامبر ۲۰۱۷ تاریخ‌ساز شد، تواتارا که نامش از روی یک خزنده گرفته شده، رکورد گینس سریع‌ترین خودرو تولیدی قابل استفاده در خیابان‌ها را شکست. در روز ۱۰ اکتبر، SSC آمریکای شمالی، الیور وب راننده مسابقه حرفه‌ای را پشت فرمان جانشین آلتیمیت ایرو قرار داد، تا آگرا RS و شیرون سوپر اسپورت ۳۰۰+ را از صدر جدول سریع‌ترین خودروهای دنیا پایین بکشد.

ثبت رکورد با شرایط عمومی

SSC با استفاده از یک خودرو تولیدی با لاستیک‌های خیابانی و بدون استفاده از سوخت مسابقه‌ای، سرعت متوسط ۵۰۸.۷۳ کیلومتر بر ساعت را در دو جهت مخالف یک مسیر به دست آورد. تواتارا در یک مسیر سرعت ۴۸۴.۵۳ کیلومتر بر ساعت و در دیگری سرعت ۵۳۲.۹۳ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد. هنوز تحت‌تاثیر قرار نگرفته‌اید؟ اولیور وب گفته این ابرخودرو از تمام قدرتش استفاده نکرده و هنوز امکان رسیدن به سرعت بیشتر را داشته است و اگر به خاطر باد نبود می‌توانست سرعت متوسط بیشتری را ثبت کند.

SSC تواتارا

تواتارا همچنین رکوردهای سرعتی که قبلا در اختیار آگرا RS بودند را بهبود بخشید. SSC مفتخر است تا بگوید رکورد جدیدی برای سریع‌ترین مایل پروازی در جاده عمومی با سرعت ۳۱۳.۱۲ مایل بر ساعت و سریع‌ترین کیلومتر پروازی در جاده عمومی با سرعت ۵۱۷.۱۶ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده ‌است.

سریع‌ترین خودرو روی جاده عمومی

نیازی به گفتن نیست که سرعت ۵۳۲.۹۳ کیلومتر بر ساعت برای کسب عنوان سریع‌ترین خودرو روی جاده عمومی کافی بوده است. الیور وب گفته در عرض پنج ثانیه آخر حدود ۳۲ کیلومتر بر ساعت به سرعت این ابرخودرو اضافه شده، که نشان می‌دهد هنوز توانایی رسیدن به سرعت بیشتر را داشته است.

SSC آمریکای شمالی این رکوردشکنی را براساس قوانین گینس انجام داد، و از دستگاه سنجش GPS تایید شده و دو شاهد برای تایید اعتبار این اقدام استفاده کرد. حدود ۱۵ ماهواره توسط دستگاه اندازه‌گیری برای تعیین دقیق شتاب و سرعت تواتارا در طول دو اجرا که در عرض یک ساعت انجام شدند مورد استفاده قرار گرفتند.

قیمت و مشخصات تواتارا

این تواتارا از یک موتور ۵.۹ لیتری توئین توربو V8 میل لنگ تخت بهره می‌برد که حین استفاده از سوخت E85 توان ۱۷۵۰ اسب بخار تولید می‌کند. اگر سوخت را به اکتان ۹۱ تعییر دهیم این مدل قادر به تولید ۱۳۵۰ اسب بخار است، آن هم در ابرخودرویی موتور وسط که وزن خشک ۱۲۴۷ کیلوگرم و ضریب پسار ۰.۲۷۹ دارد.

SSC تواتارا

تولید تواتارا به ۱۰۰ نسخه محدوده شده و تحویل آن به مشتریان در حال انجام است. قیمت آن از ۱۶۲۵۰۰۰ دلار آغاز می‌شود و قیمت نسخه فول امکانات آن ۱.۹ میلیون دلار است.

با توجه به اینکه بوگاتی رسما از دنبال کردن رکوردهای سرعت کناره‌گیری کرده، حالا فقط هنسی ونوم F5 و کونیگزگ جسکو ابسولوت می‌توانند تواتارا را در زمینه سریع‌ترین خودرو تولیدی دنیا شکست دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد