موضوعات داغ

خودروهای بیشتر از 1 میلیارد تومان چه مقدار به صورت سالیانه باید مالیات بدهند؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

باتوجه به مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌ های مستقیم که اکنون در حال بررسی و تصویب در هیئت دولت بوده، قرار است تا خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات سالیانه شوند.

براساس پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات ‌های مستقیم که در کمیسیون اقتصاد دولت به تصویب رسیده است و مراحل بررسی نهایی خود را در هیئت وزیران طی می ‌کند، وضعیت اخذ مالیات از خودروهای گران قیمت بررسی و مشخص شده است.

طبق مصوبه این کمیسیون، کلیه مالکان حقیقی و حقوقی انواع خودروهای سواری و همچنین وانت های دو کابین که دارای پلاک شخصی به نام خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل هستند، در پایان هرسال اگر مجموع ارزش آنها بیش از 10 میلیارد ریال یا معادل 1 میلیارد تومان باشد، مشمول مالیات سالیانه خودرو خواهند شد که جزییات آن به شرح زیر است:

- تا مبلغ 15 میلیارد ریال نسبت به مازاد 10 میلیارد ریال (1 تا 1.5 میلیارد تومان)، 1 درصد

- تا مبلغ 30 میلیارد ریال نسبت به مازاد 15 میلیارد ریال (1.5 تا 3 میلیارد تومان)، 2 درصد

- تا مبلغ 45 میلیارد ریال نسبت به مازاد 30 میلیارد ریال (3 تا 4.5 میلیارد تومان)، 3 درصد

- نسبت به مازاد 45 میلیارد ریال (بیشتر از 4.5 میلیارد تومان)، 4 درصد

مرجع محاسبه مالیات خودرو در این ماده، قیمت روز انواع خودرو با توجه به تاریخ ساخت یا واردات آن خواهد بود که توسط سازمان مالیاتی کشور تا پایان دی ماه هرسال برای اجرا در همان سال تعیین شده و اعلام خواهد شد. مرجع ذکر شده برای انواع خودرو که بعد از اعلام سازمان و تا پایان سال تولید یا وارد می شوند، بلافاصله پس از تولید یا واردات توسط سازمان مذکور تعیین و اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد