موضوعات داغ

کیا اپتیما مدل ۲۰۲۱ با خودش مسابقه می‌دهد چون بی ‌ام ‌و سری 3 خیلی کُند است! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سال ۲۰۲۰ واقعا سالی دیوانه‌کننده است. اگر یکسال پیش به ما می‌گفتند یک بیماری همه‌گیر کل دنیا را فلج خواهد کرد، قطعا نگران می‌شدیم. اما اگر به ما گفته می‌شد شرکت کیا با سدان اپتیما خودش به بی ‌ام‌ و سری ۳ حمله خواهد کرد، قطعا باور نمی‌کردیم.

اما این اتفاق افتاده است. البته خودرو موردنظر کیا اپتیما نیست بلکه فقط نامش تغییر کرده است. حالا اپتیما با نام K5 شناخته می‌شود و در بخش سدان‌های اندازه متوسط ظاهر جذابی دارد. این مدل همچنین با اضافه کردن توربوشارژر در تمام نسخه‌ها قدرت بیشتری به دست دست آورده است. رانندگی تمام چرخ محرک برای مدل‌های انتخابی و توان ۲۹۰ اسب بخار برای مدل بالارده GT در دسترس قرار دارند. در نتیجه احتمالا با یک مدل پرانرژی روبرو باشیم، اگرچه هنوز کسی آن را تست نکرده است. این باعث نشده کیا ادعا نکند قدرت K5 بیشتر از i330 است.

وقتی کیا اپتیما از بی ام و سری 3 سریع‌تر می‌شود!

این ما را به سمت تبلیغ جدید K5 سوق می‌دهد، که می‌گوید این سدان تمام چرخ محرک نه تنها شتاب بیشتری از i330 دارد، بلکه عملکرد و هندلینگ آن هم بهتر از رقیب آلمانی است. به طور خاص، کیا ادعا کرده K5 یک اسلالوم تر یا خشک را با سرعتی بهتر از i330 طی می‌کند، در حالی که شتاب بیشتری روی جاده خشک دارد. البته در این تبلیغ گفته شده این قضیه درباره K5 GT در مقابل نسخه دیفرانسیل عقب بی ‌ام‌ و i330 صدق می‌کند.

کیا اپتیما

اگر نسخه تمام چرخ محرک i330 را در نظر بگیریم قضیه کاملا فرق می‌کند، پس کیا در این تبلیغ کمی زرنگی کرده است. به علاوه، در عرضه K5 در ماه ژوئن، شرکت کیا ادعا کرد سرعت GT در عرض ۵.۸ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در حالی که شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بی ‌ام ‌و i330 در محدوده ۵.۶ قرار دارد. بنابراین یک جای کار می‌لنگد.

قیمت نسخه پایه کیا K5 حدود ۲۳۵۰۰ دلار یعنی تقریبا نصف قیمت i330 است. البته در این تبلیغ، یک مدل پایه بی ‌ام ‌و در مقابل سدان رده‌بالای کیا قرار گرفته، که قیمتش ۳۸ هزار دلار است. بنابراین در مقایسه مستقیم از نظر عملکرد، هنوز هم حدود ۴۰۰۰ دلار از i330 ارزان‌تر است.

آیا به زودی شاهد مسابقه درگ کیا K5 با بی ام و i330 خواهیم بود؟

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد