موضوعات داغ

تداوم روند نزولی قیمت خودرو در بازار به دنبال کاهش نرخ ارز، پراید به 100 میلیون نزدیک شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

در طول یک دهه اخیر همواره شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار کشور بوده ایم و خودروسازان همیشه مدعی بوده اند که قیمت محصولاتشان را بسته به تورم کشور افزایش داده اند، اما پیش از این صحبت های نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی به خوبی نشان داد که قیمت های خودرو در بازار و تلاش خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات آن کاملا وابسته به دلار هستند.

حال در روزهای اخیر و با کاهش نرخ ارز، به وضوح وابستگی بازار خودرو به دلار را شاهد هستیم و طی روزهای اخیر ریزش بیشتر از 10 تا 50 میلیون تومانی را برای خودروهای تولید داخل به همراه داشته است و امروز چهارشنبه 30 مهرماه نیز شاهد ادامه دار بودن روند کاهش قیمت ها در بازار هستیم.

در حالی که امروز دلار نقدی با افزایش قیمت نسبتا زیادی معاملات خود را آغاز کرده بود، اما به دلیل نبود تقاضا به قیمت روز گذشته خود بازگشت و روند کاهشی در پیش گرفت. حال جو روانی ایجاد شده بر اثر کاهش نرخ دلار، باعث شده تا سایر بازارها از جمله سکه و خودرو نیز روند کاهشی به خود بگیرند و ریزش های میلیونی طی روزهای اخیر و تداوم آن تا به امروز داشته باشند.

افت قیمت خودرو شتاب گرفت

طبق گزارش های میدانی، کاهش قیمت خودرو در بازار شتاب بیشتری به خود گرفته است و خودروی پراید 131 که روز گذشته با قیمت 113 میلیون تومانی برای معامله قیمت گذاری شده بود، امروز چهارشنبه 30 مهرماه به قیمت 109 میلیون تومانی رسیده است.

در مثالی دیگر می توان به خودروی پژو 206 تیپ 2 اشاره کرد که روز گذشته به دلیل کاهش نرخ ارز به قیمت 220 میلیون تومانی رسیده بود، اما تداوم روند کاهشی بازار خودرو باعث شده تا قیمت این خودروی محبوب بازار با 18 میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ارزش 208 میلیون تومان برسد.

دنا معمولی هم روز گذشته قیمت 305 میلیون تومانی داشت که اکنون از باشگاه 300 میلیون تومانی ها خارج شده و امروز چهارشنبه 30 مهرماه به قیمت 290 میلیون تومانی رسیده است. در مثالی دیگر می توان به خودروی پژو 207 اتوماتیک اشاره داشت که اکنون قیمت 492 میلیون تومانی دارد، درحالی که روز گذشته قیمتی بیشتر از 500 میلیون تومان داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد