موضوعات داغ

پیکاپ رنو داستر معرفی شد؛ چهره جدید کراس اوور پرفروش

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

تقریبا دو سال پیش شرکت خودروسازی داچیا با معرفی یک نسخه اولیه، تایید کرد که در حال کار بر روی نسخه پیکاپ نسل دوم رنو داستر است و برنامه ریزی آنان برای عرضه تا پایان سال 2019 میلادی بود، اما گویا این برنامه با یکسال تاخیر یعنی اواخر سال 2020 میلادی به نتیجه رسیده و حالا شاهد معرفی یک خودروی پیکاپ تک کابین از این خودروساز اروپایی هستیم.

خودروی پیکاپ رنو داستر که بیشتر به خودروهای وانت شباهت دارد تا یک خودروی پیکاپ، با ظرفیت بارگیری 500 کیلوگرمی راه اندازی شده و با قیمتی کمتر از 27 هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

تک کابین بودن این خودروی پیکاپ برای بدست آوردن بیشترین حجم فضای بار از یک خودروی کراس اوور کوچک بوده است و در این خودرو می توانید فضای باری به طول 1.65 متر، حجم 1000 لیتری و توانایی حمل 500 کیلوگرمی داشته باشید. درب عقب نیز با استفاده از مواد کامپوزیتی ساخته شده و ساختاری فلزی روی آن را پوشانده است.

نکته جالب توجه در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو، مربوط به قسمت عقب آن می شود که طراحی نسل دوم رنو داستر و چراغ های مربعی شکل خود را حفظ کرده تا برخلاف طراحی سرسخت خودروهای پیکاپ، بیشتر از همه یک طراحی بامزه داشته باشد!

نسبت به نسخه کراس اوور داستر، نسخه پیکاپ حدود 19 میلی متر طول کمتری دارد و در مجموع به 4341 میلی متر رسیده است و همچنین فاصله آن نسبت به زمین در حالت استاندارد و بدون بار به حداکثر 224 میلی متر خواهد رسید که افزایش اندکی نسبت به نسخه کراس اوور داشته است.

پیکاپ داچیا داستر

در بخش فنی، خودروی پیکاپ داچیا داستر یک موتور توربوشارژر دیزلی 1.5 لیتری دارد که خروجی قدرت آن به حداکثر 113 اسب بخار خواهد رسید، اما در محدوده 2000 دور بر دقیقه می توان گشتاور خوب 260 نیوتن متری بدست آورد که توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل خواهد شد. با این گیربکس، مصرف سوخت خودرو برای کارکرد 100 کیلومتر در حالت ترکیبی به چیزی حدود 4.9 لیتر خواهد رسید.

پیکاپ داچیا داستر به صورت تک رنگ و تنها با رینگ های 16 اینچی آلیاژی استاندارد عرضه می شود و از تجهیزات مهم آن می توان به سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، سیستم کمک حرکت در سربالایی، کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضدقفل ABS، سیستم کنترل کشش و در نهایت سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز بین چرخ ها اشاره کرد.

پیکاپ داچیا داستر در رومانی با احتساب 19 درصد مالیات برارزش افزوده، به قیمت 22 هزار و 546 یورو عرضه می شود و نسخه چهارچرخ محرک آن با 4046 یورو هزینه بیشتر به مشتریان عرضه خواهد شد. مشتریان از 22 اکتبر یعنی از همین حالا می توانند خودروی داچیا داستر پیکاپ را در رومانی ثبت سفارش کنند، هرچند هنوز اشاره ای به عرضه این خودرو در بازارهای بین المللی نشده است و احتمالا با برند رنو شاهد عرضه آن در بازارهای جهانی باشیم.

پیکاپ داچیا داستر

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/8/7
چرا پیکاپ هارو می ریزن توی داستر ها