موضوعات داغ

نود هفتمین پول پوزیشن همیلتون و رده‌های ثابت بوتاس و ورشتپن در روز بد دنیل ریکاردو

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون برای نود و هفتمین بار توانست رده اول دور تعیین خط مسابقات فرمول یک را در گرندپری پورتیمائو پرتغال از آن خود کند و هم تیمی‌اش والتری بوتاس رده دوم و مثل مسابقات پیشین نزدیکترین رقیبش، مکس ورشتپن رده سوم را از آن خود کرد و دنیل ریکاردو که در مسابقه پیش عملکرد فوق العاده‌ای داشت اینبار در دور سوم نتوانست زمانی ثبت کند

بعد از حوادثی که در جلسات تمرینی در روزهای جمعه و شنبه در پورتیمائو اتفاق افتاد و پس از حذف 125 زمان ثبت شده توسط رانندگان تیمها در تمرین،ناظرین مسابقه به این نتیجه رسیدند که خط محدودیت پیست را در پیچ 14 حذف نمایند و به همین دلیل تعیین خط گرندپری پرتغال با 30 دقیقه تاخیر اغاز شد.

باز هم مثل همیشه رانندگان مرسدس با حکمرانی مطلق در پیست توانستند روز خوبی را پشت سر بگذارند و کماکان هم تیمی مکس ورشتپن توانایی لازم برای حمایت از او را ندارد. آلکس آلبون در یک عملکرد نه چندان موفق در نهایت رده ششم را از آن خود کرد.

اما شگفتی این پیست به پیچ 14 ختم نشد و لاستیکهای مدیوم باز هم نشان دادند که بهترین کامپاند مورد اعتماد هستند و علی رغم اینکه ردبول‌ها در دور دوم با سافت دور زدند اما مرسدس‌ها با مدیوم بسیار سریعتر بودند تا جایی که حتی رده اول استارت را هم همیلتون بعد از یک دور نه چندان خوب بر روی سافت، با لاستیک مدیوم از دستان بوتاس خارج کرد.

دنیل ریکاردو در دور دوم زمان گیری بسیار سریع بود و در حال عبور از هم تیمی خود بر روی کروها رفت تا اسپین شده و از پیست خارج شود و به لطف سنگریزه‌ها برخورد نرمی با دیواره لاستیکی پیست داشت که البته همین برخورد کافی بود تا باله عقب ماشین رنوی او دچار آسیب شود و مجبور شد تا به همان رده دهم اکتفا نماید و دور سوم زمان گیری را از دست داد.

سایر تیم‌ها عملکردی مثل همیشه داشتند. سباستین فتل تنها توانست رده پانزدهم را بدست آورد در شرایطی که هم تیمی او چارلز لکلرک با رده چهارم به کار خود پایان داد.

قطعا در روز یکشنبه شاهد استارت هیجان انگیزی خواهیم بود. استراتژی‌های مختلف در انتخاب لاستیک و شرایط سطح پیست اتفاقات جالبی را رقم خواهند زد. آیا پول پوزیشن در این پیست برگ برنده راننده برتر در فتح گرندپری پورتیمائو 2020 خواهد بود؟

جدول تعیین خط فرمول یک پرتغال

جدول تعیین خط فرمول یک پرتغال

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد