موضوعات داغ

مرسدس بنز برای رقابت با پورشه و تسلا خودروهای اسپرت الکتریکی خواهد ساخت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

در همین حین که مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای سخت‌گیرانه‌تر می‌شوند و مشتریان تمایل بیشتری به خرید خودروهای الکتریکی به عنوان جایگزین مناسبی برای خودروهایی با موتور احتراقی دارند، خودروسازان در سراسر دنیا در حال رقابت برای ارائه محصولاتی هستند که نه تنها استانداردهای مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای را برآورده می‌کنند، بلکه نشان می‌دهند تیم‌های تحقیق و توسعه آن‌ها در حال توسعه چه نوآوری‌هایی بوده‌اند. این قضیه فقط به طی مسافت بیشتر و منتشر نکردن گازهای گلخانه‌ای محدود نمی‌شود، چون خودروهای الکتریکی امکان تقویت پیشرانه خیلی بیشتری دارند. در حالی که شاید مرسدس بنز کمی دیر وارد رقابت خودروهای الکتریکی شده باشد، اما هنوز قصد دارد رویکرد خودش از حمل‌ونقل در آینده را اجرایی کند. این شامل خودروهای سریع‌تر و اسپرت‌تر نیز می‌شود.

پروژه‌های اسرارآمیز گروه دایملر

در حالی که اطلاعاتی درباره مدل تمام الکتریکی EQS و مدل موردانتظار اما هنوز در مراحل اولیه توسعه یعنی ابرخودرو هیبریدی AMG One داریم، مرسدس و گروه دایملر در مورد بقیه خط تولید محصولات خود اطلاعات زیادی منتشر نکرده‌اند. این شامل هرگونه اشاره به خودروها یا پلتفرم‌های جدید برای گسترش خط تولید الکتریکی آن‌ها می‌شود. حال، طبق گفته اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر، مرسدس قصد دارد در بخش خودروهای پرقدرت پلاگین هیبریدی، شرکت‌هایی مثل پورشه را به چالش بکشد. این بخش شامل تسلا هم می‌شود که در نشان دادن قابلیت‌های خودروهایش در مقابل دیگر برندها موفق عمل کرده ‌است.

AMG One

هارالد ویلهلم مشاور حقوقی دایملر نیز در این باره گفته است:

ما خط تولید محصولات بسیار گسترده‌ای شامل خودروهای اسپرت جذاب داریم که این خودروهای اسپرت به صورت الکتریکی هم عرضه خواهند شد.

در حالی که این یک بیانیه موثق نیست، اما احتمالا گروه دایملر پلتفرمی برای این کار آماده کرده یا در حال توسعه آن است، تا به وسیله آن خودروهای الکتریکی قدرتمندی تولید کند. همچنین ممکن است این شرکت در تلاش برای الکتریکی کردن تمام خط تولید خودروهای پرقدرت خودش باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد