موضوعات داغ

تا سال 2035، تنها نیمی از خودروهای چین بنزینی خواهند بود؛ رشد استفاده از سوخت جدید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تغییرات فناوری‌های مرتبط در حوزه ساخت خودرو به همراه شیوع گسترده ویروس کووید 19، آینده بازار خودرو جهان را در شرایطی نامعلوم قرار داده است. با این حال مطابق برخی آمارها و برون‌یابی‌ها، می‌توان تا حدودی روند آتی بازار خودرو جهان را پیش‌بینی کرد. مطابق آمار انجمن خودرو چین، طی 10 الی 15 سال آینده نیمی از خودروهای فروخته شده در بازار چین مجهز به پیشرانه‌هایی با سوخت جدید خواهند بود.

مطابق آمار این انجمن، تا سال 2025 حدود بیست درصد از خودروهایی که در بازار چین به فروش می‌رسند، از نوع NEV یا مجهز به انرژی‌های جدید خواهند بود. در حال حاضر فروش این خودروها پنج درصد از کل بازار خودرو چین را به خود اختصاص داده است. انتظار می‌رود سهم این خودروها از بازار چین تا سال 2035 به پنجاه درصد خواهد رسید. 95 درصد از این خودروها الکتریکی و پنج درصد دیگر خودروهای هیبریدی خواهند بود.

تنوع بازار خودروهای سبز

البته خودروهای مجهز به انرژی‌های جدید تنها منحصر به الکتریکی‌ها و هیبریدی‌های برقی-بنزینی نیستند. خودروهای پلاگین هیبرید، هیبریدهای سنتی و خودروهای هیدروژنی یا سلول سوختی بخشی از محصولات مجهز به انرژی‌های جدید خواهند بود. تنها طی امسال یک میلیون و صد هزار دستگاه خودرو هیبریدی یا سلول سوختی در چین به فروش رسیده است.

سایک موتور و بایک دو تولیدکننده اصلی خودرو در چین هستند که بر تولید و عرضه خودروهای سلول سوختی تمرکز کرده‌اند. سایک موتور برنامه دارد تا سال 2025 بیش از ده هزار خودرو مجهز به سلول سوختی بفروشد در حالی‌که شرکت رقیب یعنی بایک تصمیم دارد در همین زمان به آمار فروش 15 هزار خودرو هیدروژنی دست یابد.

مطابق آمار ارائه شده از انجمن خودرو چین، میزان تولید کربن دی اکسید صنعت خودرو این کشور تا سال 2028 به اوج خود خواهد رسید و سپس این میزان فروکش خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2035 حدود بیست درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای صنعت خودرو چین کاسته شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد