موضوعات داغ

نهمین پول پوزیشن برای بوتاس، همیلتون در رده دوم و ورشتپن همچنان سوم

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

والتری بوتاس توانست نهمین پول پوزیشن خود را در فرمول یک با مرسدس در دور تعیین خط گرندپری ایمیلیا رومانا بدست آورد و لوئیس همیلتون به رده دوم خط استارت اکتفا کرد، در کنار این دو مکس ورشتپن همچنان ثابت قدم در رده سوم خط استارت ایستاده است.

دور اول تعیین خط همچون همیشه با حذف هاس و آلفارومئو همراه بود. اتفاق غیر منتظره‌ای رخ نداد و همه چیز مثل همیشه تکرار شد.

دور دوم تعیین خط با شروع سباستین فتل آغاز شد اما او برای رسیدن به دور سوم زمان گیری 0.358 ثانیه از ساینز کندتر بود و نتوانست رده‌ای بهتر از چهاردهم در خط استارت بدست آورد.

اتفاق مهم دیگر دور دوم، مشکل فنی خودروی ردبول مکس ورشتپن بود که او را مجبور کرد بدون ثبت زمان در مرحله اول به گاراژ برگردد و تیم بسرعت دست به کار شد تا این مشکل را برطرف سازدو در نهایت مکس با لاستیک سافت به پیست برگشت و توانست از دور دوم به دور نهایی صعود کند. او در دور نهایی با ثبت زمان 1:14:176 توانست خط سوم استارت گرندپری فردا را از آن خود نماید.

در دور نهایی رقابت باز هم میان مرسدس‌ها داغ بود و والتری بوتاس مصمم بود که این بار رده اول خط استارت را از آن خود نماید. هر سکتور بنفش لوئیس همیلتون با سکتور بنفش والتری بوتاس جواب داده می‍شد و درانتهای مرحله اول از دور نهایی بر اثر یک اشتباه کوچک در پیچ آخر همیلتون توانست با ثبت زمان بهتری بطور موقت در رده اول به پیت برگردد اما در مرحله دوم دور نهایی، این بوتاس بود که با سکتور یک و سه خیره کننده خود توانست رده اول خط استارت مسابقه این آخر هفته را به نام خود ثبت کند و نهمین پول پوزیشن خود را بدست آورد. او با اختلاف 0.097 ثانیه جایگاه نخست تعیین خط را از آن خود کرد. ترتیب قرار گیری سایر رانندگان در گرندپری ایمیلیا رومانا بصورت زیر است:

جدول نتایج زمان گیری گرندپری ایتالیا 2020

جدول نتایج زمان گیری گرندپری ایتالیا 2020

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد