موضوعات داغ

تویوتا سوپرا و بی‌ ام‌ و Z4 به دلیل خطر آتش‌سوزی احتمالی فراخوانی شدند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

طبق اعلام اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی، تویوتا سوپرا و بی ‌ام ‌و Z4 با یک فراخوانی ایمنی دیگر روبرو شده‌اند. اگرچه هیچ آسیب‌دیدگی یا فوتی در رابطه با علت این فراخوانی گزارش نشده است، اما این مسئله خیلی مهمی است که اگر فورا به آن رسیدگی نشود می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود.

این مشکل به دلیل جوش دادن نامناسب مخزن سوخت مدل‌های Z4 که از ۲۶ ژوئن ۲۰۱۹ تا ۹ جولای ۲۰۲۰ و مدل‌های تویوتا سوپرا که از ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ تا ۱۶ جولای ۲۰۲۰ تولید شده‌اند رخ داده است.

طبق اسناد اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی، جوش بین دو قسمت باک بنزین این مدل‌ها ممکن است به درستی انجام نشده باشد. به دلیل یکپارچه نبودن این جوش، ممکن است سوخت نشت پیدا کند که اگر یک منبع احتراق در اطرافش وجود داشته باشد می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود. راه‌حل کاملا ساده است - مخزن سوخت بدون هیچ هزینه‌ای تعویض خواهد شد.

تویوتا سوپرا

در مجموع ۴۹ دستگاه از جمله ۱۴ بی ‌ام ‌و Z4 و ۳۵ تویوتا سوپرا که احتمالا همگی از این مشکل رنج می‌برند شامل این فراخوانی هستند. محدوده شماره شناسایی خودروهای آسیب‌دیده در این اسناد فاش نشده است، اما در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۱ با صاحبان این خودروها تماس گرفته خواهد شد.

تقریبا یک سال از آخرین باری که یک فراخوانی شامل سوپرا و Z4 بود می‌گذرد. در سپتامبر ۲۰۱۹ هفت سوپرا به دلیل نقص فنی در کمربند ایمنی فراخوانی شدند. یک ماه پس از آن، تقریبا تمام مدل‌های بی ‌ام‌ و به همراه تعدادی رولز رویس و سوپرا به دلیل مشکل در دوربین پشتیبان فراخوانی شدند. در پایان سال ۲۰۱۹، ۲۴۵ دستگاه Z4، سری ۳ و سوپرا به دلیل نقص فنی در چراغ‌های جلو به نمایندگی‌ها فراخوانده شدند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد