موضوعات داغ

خبرهای کوتاه از دنیای فرمول یک

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

اطلاع هالکنبرگ از قرارداد پرز با ردبول 10 دقیقه پیش از امضا

نیکو هالکنبرگ راننده آلمانی 33 ساله فصل 2019 تیم رنو که به یکباره در انتهای فصل با استبان اوکون جایگزین شد، در فصل 2020 با تیم ریسینگ پوینت مسابقاتی برگزار کرد یک بار جایگزین سرجیو پرز شد و بار دوم جایگزین لنس استرول، این دو راننده هر دو به دلیل ابتلا به کووید 19 مسابقات را از دست دادند و این شانس برای نیکو بوجود آمد تا بار دیگر ارزشهای خود را به همگان نشان دهد اما این برای هم تیمی شدن با مکس ورشتپن علی رغم نظر مثبت مکس درباره او کافی نبود زیرا سیاستهای دکتر هلموت مارکو و کریستین هورنر مدیران وقت ردبول، در انتخاب چکو چیز دیگری است. به گفته مارکو، سرجیو پرز اطلاعات خوبی در خصوص نحوه عملکرد موتور مرسدس دارد و این می‌تواند به تیم کمک کند در حالیکه نیکو در دو مسابقه‌ای که برای تیم ریسینگ پوینت رانندگی کرد تنها فرصتی برای تنظیم ماشین بدست آورده بود و نمی‌تواند از نظر فنی و ساختاری موتور کمکی به ردبول نماید. همین دلیل برای رهبران تیم ردبول کافی بود تا سرجیو پرز را به نیکو هالکنبرگ ترجیح دهند. مارکو در ادامه صحبتهایش اضافه کرد که آنها 10 دقیقه پیش از عقد قرارداد با پرز به نیکو اطلاع داده‌اند که امضای قرارداد با او منتفی است همچنین به آلکس آلبون نیز اعلام کردند که به درجه راننده ذخیره تیم تنزل یافته است. آیا انتخاب ردبول صحیح بوده است؟ باید دید در 2021 جه تغییری در ردبول رخ خواهد داد.

توتو وولف - لوئیس همیلتون

برگ برنده مذاکرات مرسدس – همیلتون در دستان توتو وولف

مارک وبر فکر می‌کند که برگ برنده در مذاکرات مرسدس-همیلتون برای عقد قرارداد در دستان توتو وولف قرار دارد. این تفکرات ناشی از آنجاست که لوئیس همیلتون در گرندپری سخیر به کووید 19 مبتلا شد و همین کافی بود تا فرصتی به راننده جوان تیم ویلیامز یعنی جورج راسل برای جایگزینی او در این مسابقه داده شود. عملکرد بسیار خوب او با مرسدس نوید از آینده درخشان این راننده در این تیم داشت و اگر اشتباهات پیت استاپ و تعویض لاستیک و آن پنچری نهایی روی نمی‌داد بدون شک او می‌توانست بر روی سکو قرار گیرد. این دیدگاه می‌تواند عاملی برای تحت فشار گذاشتن قهرمان 7 دوره مسابقات فرمول یک جهان باشد و مذاکرات را به نفع مرسدس به پیش ببرد. وبر با اشاره به تجربه خود از حضور در فرمول یک و اینکه هیچ راننده‌ای حتی قهرمان جهان نمی‌خواهد کسی را در نزدیکی ماشین خود ببیند به نکته ظریفی اشاره کرد و آن این بود که راسل در یکی از آسان‌ترین پیستها مسابقه داد و این عملکرد خوب را از خود بجای گذاشت. از سوی دیگر باید یادمان باشد که این اتفاق برای همیلتون زمانی روی داد که در کورس کسب عنوان قهرمانی نبود اگر اینگونه می‌شد امتیازات حساس زیادی را از دست می‌داد و کار را مسلما برای کسب هفتمین عنوان برای او سخت می‌کرد. اما به هر حال این برای وولف و مرسدس در مذاکرات امتیازی خواهد بود.

از طرف دیگر لوئیس همیلتون در مصاحبه شب کریسمس خود اعلام کرد که تنها کاری که در فرمول یک برای او باقی مانده است نهایی کردن قراردادش با تیم مرسدس برای 2021 است کاری که بزودی مذاکرات آن آغاز خواهد شد و سریع به نتیجه خواهد رسید. او گفت که از ماندن وولف در تیم بسیار خوشحال است زیرا که او شخص مهمی در تیم است و جایگاهی که الان با مرسدس در آن قرار دارند بدون او ممکن نبوده است. همچنین از تعهدی که مرسدس نسبت به او دارد ابراز خوشحالی کرد.

به احتمال خیلی زیاد در چند روز آینده خبرهای مربوط به عقد قرارداد لوئیس همیلتون با مرسدس آ ام گ پتروناس فرمول یک در صدر اخبار این ورزش جای خواهند گرفت.

فراری SF1000

رویارویی مشکلات با فراری بدلیل تمرکز ویژه بر 2022

پیش از این ماتیو بینوتو مدیر تیم فراری اعلام کرده بود که تمرکز آنها بر روی خودروی 2022 خواهد بود و خودروی 2021 این تیم توسعه زیادی نخواهد داشت. از طرف دیگر کسب دوباره رده ششم سازندگان جهان برای این تیم قابل قبول نیست و نیاز دارند تا عملکرد بهتری نسبت به 2020 از خود نشان دهند. زمان کمی برای تغییرات خودروهای 2021 باقی مانده و تیم فراری خیلی سریع باید دست به کار شود از طرفی یک مشکل دیگر هم اضافه شده است و آن شروع اجرای محدودیت بودجه برای 2021 است که یک سال پیش از آیین نامه جدید تیمها موظف شده‌اند تا منابع مالی خود را بین فصل آینده و 2022 که قوانین جدید فنی و ورزشی معرفی می‌شوند، تقسیم نمایند. این تقسیم منابع مالی برای فراری با توجه به نتایج سال پیش و همچنین طرح توسعه 2022، بسیار مشکل است زیرا همانطور که گفته شد کسب نتیجه ضعیف در بین سازندگان 2021 برای آنها اصلا مطلوب نیست و به گفته بینوتو باید پس از لغو محدودیتها برای فصل 2022 سریعا باید تیم تصمیم بگیرد که بودجه تیم را به چه صورت به هر دو فصل اختصاص دهد. او اعلام کرد که امکان اینکه خودروی SF1000 را از رده خارج نمایند وجود ندارد و دیفیوزر جدیدی را آزمایش کرده‌اند که مشکلات سازگاری بین شبیه ساز و پیست را حل می‌کند و برای 2021 مفید خواهد بود. آنها فکر می‌کنند که حداقل رده سوم را کسب خواهند کرد و واقع بینانه این است که فاصله با رده اول بسیار زیاد است و این فاصله زمانی خیلی کم کاهش پیدا کرده است. از طرف دیگر موتور جدیدی را این تیم بکار خواهد گرفت اما شاسی حفظ خواهد شد با این شرایط زمان در تونل باد 60% کاهش یافته است. بر اساس پیش بینی بینوتو، امسال سال دشواری برای تیم خواهد بود به دلیل اینکه از ژانویه که توسعه خودروی 2022 آزاد می‌شود آنها با توجه به منابع محدودی که دارند باید خیلی هوشیارانه عمل کنند و با توجه به این محدودیتها قادر نخواهند در هر مسابقه تغییراتی در ماشین ایجاد نمایند. لذا اشتباهی در بسته‌های به روز رسانی نباید رخ دهد و با توجه به تقسیم منابع به دو پروژه و همچنین تمرکز ویژه بر روی فصل 2022، جایی برای اشتباه وجود ندارد.

میک شوماخر

میک شوماخر و هدف گذاری برای رسیدن به دور دوم تعیین خط

میک شوماخر قهرمان فصل گذشته فرمول 2 و راننده جدید تیم هاس در فرمول یک 2021 که اخیرا به همراه نیکیتا مازپین پرحاشیه به تیم پیوسته‌اند، معتقد است که عبور از دور اول تعیین خط و رسیدن به دور دوم قطعا نتیجه خوبی برای تیم در 2021 خواهد بود. این تیم آمریکایی که در فصل گذشته مشکلات زیادی را پشت سر گذاشت تنها در دو مسابقه بالاتر از تیم ویلیامز ایستاد و توانست امتیاز کسب نماید. میک شوماخر پسر مایکل شوماخر افسانه‌ای و قهرمان 7 دوره مسابقات فرمول یک جهان، در خصوص فصل آینده گفت:

به عقیده من، فصل آینده مربوط به نحوه مدیریت انتظاراتمان و اینکه افکار بازی در خصوص تمامی جوانبی که در سال آینده رخ خواهد داد، داشته باشیم.

برای من Q2، هدف ماست. رسیدن به آن سخت است اما اگر به آن دست پیدا کنیم برای ما به مانند برد است.

بنابراین من این را انجام خواهم داد تا نه تنها به خودمان انگیزه بدهیم، بلکه به دنیای خارج نیز نشان دهیم که ما همیشه به جنگیدن ادامه می‌دهیم و همیشه بهترین تلاش خود را بکار خواهیم بست.

مایکل شوماخر

او با توجه به نام فامیلش، از زمان پیوستن به فرمول 2 از سال 2019 فشار زیادی را متحمل شده است و عملکرد او کاملا بر زیر ذره‌بین قرار داشته است. این حجم انتظارات و ریز بینیها در خصوص او بعید است که در فرمول یک تغییر کند اما با وجود این اوصاف، تنها یک چیز برای او اهمیت دارد، رسیدن به اهداف و انتظاراتی که خودش تعیین می‌کند. او به صحبتهایش اینچنین ادامه داد:

مسئله اصلی فقط درک آنها است و همچنین تنظیم آنها بر اساس آنچه که شما فکر می‌کنید امکان پذیر است.

بنابراین اگر به هدف خود برسید که می‌توانید خوشحال باشید، اگر به چیزی بیش از هدف خود دست یابید که بر روی ماه خواهید بود و اگر پایینتر از حد انتظار خود ظاهر شوید، می‌دانید که باید سخت‌تر تلاش کنید.

دیدن موفقیتهای یک شوماخر دیگر در دنیای ورزشهای موتوری بدون شک برای تمامی طرفداران این ورزش لذت بخش خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد