موضوعات داغ

عربستان سعودی شهر بدون خودرو می‌سازد! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به تازگی از طرح شهری آینده نگرانه رونمایی کرده که عاری از خودرو و خیابان خواهد بود. بن سلمان این خبر را روز یکشنبه در یک گفتگو تلویزیونی اعلام کرد و افزود: روند ساخت و ساز این شهر طی چندماه آینده با اسم The Line آغاز خواهد شد و هدف ما ساخت شهری بدون خودرو، بدون خیابان و در جوار طبیعت خواهد بود.

مطابق اعلام ولیعهد عربستان سعودی، هزینه ساخت این شهر 500 میلیون دلار تخمین زده شده که این هزینه توسط دولت عربستان سعودی، صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی و سرمایه‌گذاران خصوصی تامین خواهد شد.

بنابر گزارشی که بلومبرگ از این پروژه منتشر کرده، شهر بدون خودرو عربستان یک میلیون نفر سکنه خواهد داشت و تا سال 2030، 380 هزار فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد. ساخت شهر بدون خودرو در عربستان، بخشی از برنامه بزرگ ولیعهد این کشور برای متنوع سازی اقتصاد کشور و کاهش اتکا به فروش نفت است.

هنوز جزئیات زیادی از این پروژه اعلام نشده اما مطابق گفته‌های ولیعهد عربستان، مسافرت بین دو نقطه در این شهر بیش از بیست دقیقه طول نخواهد کشید. یکی از بزرگترین فروشگاه‌های جهان و خطوط حمل و نقل فوق سریع نیز در این شهر ساخته خواهد شد.

عربستان سعودی قصد خود برای برپایی شهر جدید نئوم را در سال 2017 ابراز کرد. این شهر در فضایی به متراژ 10 هزار متر مربع، در شمال غربی کشور توسعه خواهد یافت و به محلی برای فناوری و تجارت تبدیل خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/25
ما اینجا هنوز بین پراید و کوئیک موندیم....!!