موضوعات داغ

محافظه کاری سه ساله، مالک مرسدس کلاس S از رانندگی با آن می‌ترسد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اینکه مالکان خودروهای لوکس از اتومبیل‌های خود به ندرت استفاده کنند، مساله‌ای پذیرفته شده است. در حقیقت اکثر خودروهای لوکس در طول عمر خود پیمایش اندکی را تجربه می‌کنند و حتی در کشورمان نیز افراد متمول از خودروهای داخلی برای استفاده روزمره بهره‌ می‌برند. با این وجود یک مرد کانادایی سه سال پس از خرید یک مرسدس بنز کلاس S، همچنان این خودرو را در پارکینگ نگه داشته و از رانندگی کردن با آن خودداری می‌کند.

نخستین بار نیست که مالک این دستگاه مرسدس بنز در صدر اخبار قرار می‌گیرد. ژوئن سال 2020 بود که دا تانگ یانگ و همسرش گیفانگ هوو از مرسدس بنز شکایت کردند. آن‌ها در سال 2017 یک دستگاه مرسدس بنز S550 به قیمت 155 هزار دلار خریداری کرده بودند اما مشکلات فنی این خودرو و عدم توانایی نمایندگی ریچموند مرسدس در رفع ایرادات، آن‌ها را به ستوه آورده بود.

مرسدس بنز کلاس اس

طبق گزارش اولیه، مدت کوتاهی از خریداری این خودرو گذشته بود که یانگ و همسرش با این کلاس S دچار حادثه شدند. در حالی‌که عمر مرسدس S550 آن‌ها کمتر از یکسال بود و 6400 کیلومتر پیمایش را ثبت کرده بود، فرمان خودرو حین حرکت در بزرگراه قفل شد و آن‌ها به دیواره بتنی برخورد کردند.

این خودرو پس از تصادف توسط نمایندگی ریچموند مرسدس بنز تعمیر شد و لیستی از کارهای انجام شده به مالک ارائه گردید. در سوی دیگر یانگ اعتقاد داشت که نمایندگی مرسدس وظیفه خود را به خوبی انجام نداده و خواهان بازگشت پولش یا تعویض خودرو شد.

پس از نادیده گرفتن شدن درخواست وی از سوی نمایندگی مرسدس، یانگ به آلمان سفر کرد تا با روسای مرسدس بنز به صورت شخصی دیدار کند. آن‌ها قول مساعد برای بررسی و رفع مشکلات را دادند که نتیجه‌ای را برای مالک در بر نداشت. یانگ در سال 2019 به صورت رسمی از مرسدس بنز شکایت کرد.

یانگ در طول دو سال گذشته مشغول به جریان انداختن شکایت خود از مرسدس و صحبت با رسانه‌های مختلف ونکوور بوده است. او با اشاره به فراخوان مرسدس بنز کلاس S ساخته شده بین سال‌‌های 2015 تا 2019، مسئولیت پذیری مرسدس را زیر سوال برده است. در نسخه‌های یاد شده ایرادی در ترانزیستور واحد کنترل فرمان وجود دارد که موجب گرم شدن بیش از حد آن شده و در نتیجه ارتباط سیستم کنترل فرمان از دست می‌رود.

مرسدس بنز به یانگ پیشنهاد داده که خودروی خود را به فروش بگذارد اما وی به دلیل خطرات احتمالی که رانندگی با این خودرو برای دیگران ایجاد می‌کند، از فروش آن امتناع می‌ورزد. مرسدس بنز S550 مدل 2017 یانگ از آوریل 2018 تاکنون در پارکینگ وی به خواب فرو رفته است.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/10/24
آخه بنز هم ماشین شد خریدی؟ بجاش پراید میخریدی که وقتی فرمونش قفل میکرد و میخوردی به دیوار دیگه زنده نمی موندی که انقد خواسته باشی تو دردسر بیوفتی
1399/10/24
کل گزارش دروغی بیش نیست. من ساکن کانادا هستم و این مرسدس اینجا یک ماشین روزمره هست. در ضمن اگه این تصادف با دیوار بتنی باشه ماشین از رده خارج میشه چون تعمیر ماشین هزینه بیشتری داره.
1399/10/25
این اقای بنز سوار اگر عقل داشت یه محصول ایرانی میخرید تا بفهمه کیفیت چه مزه ای داره!!!! افتخار میکنم به نمایندگی خودروسازان وطنی که در رفع ایرادات ناچیز خودروهای ساخت داخل احساس مسئولیت دارند. !!!!!
1399/10/25
باید بفروشه بیاد "تارا" پیش خرید بکنه! :)
1399/10/25
رادار پیشگیری از تصادفش هم کار نمی کرده یا راننده خیلی پخمست
1399/10/26
اینجا تو کانادا همه چینی و هندی هستن
اسمش از دور قشنگه و به جز 2،3 شهر بقیه خیلی داغون هستند و یکم از مرکز شهر دور میشی مثل دهات میشه انگار رفتی مناطق دور افتاده اطراف یه شهراستان کوچک
خلاصه هیچ جا ایران نمیشه
1399/10/26
کاش می شد ایران خودرو و سایپا تو اونجا نمایندگی بزنند و لذت واقعی مشتری مداری رو به این عزیزان هدیه بدهند.
واقعاً دلم برای این بندگان خدا میسوزه که بخاطر تحریم های ناجوانمردانه نمی تونن از ایران خودرو و سایپا خودرو تهیه کنن😔😔