موضوعات داغ

رنو 5 بر می گردد، معرفی خودروی مفهومی رنو و عرضه تا سال 2025

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

گروه رنو که به یکی از بهترین خودروسازان اروپا تبدیل شده است، سرمایه‌گذاری خودش روی برقی‌ کردن صنعت خودرو را افزایش داده است. پس از اعلام برنامه تمام برقی برای برند آلپاین، رنو قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ از ۱۴ خودروی مهم جدید رونمایی کند.

طبق گفته این شرکت فرانسوی، هفت تا از آن‌ها تمام برقی هستند و هفت تا از آن‌ها در بخش‌های کامپکت و اندازه متوسط قرار می‌گیرند. لوکا دی مئو تاجر ایتالیایی که از جولای ۲۰۲۰ مدیرعامل رنو شده، گفته است: ما از طریق نوآوری به یک برند فناوری تبدیل خواهیم شد.

رنو می‌خواهد از طریق برنامه موج نو طرح برقی شدن خودش که شامل تحقیق و توسعه خودروهای هیدروژنی پیل سوختی است را اجرایی کند. البته اروپا در این زمینه از ژاپن و کره‌جنوبی عقب است، اما نظرات درباره راه‌حل‌های سازگار با محیط‌ زیست در آینده متفاوت هستند. با این حال، خودروهای باتری‌دار از نظر هزینه‌های تولید و زیرساختهای شارژ، مزیت آشکاری نسبت به خودروهای پیل سوختی دارند.

رنو 5

همانطور که در برنامه لایواستریم این شرکت گفته شد، این کانسپت رترو-آینده‌نگرانه قرار است نشان دهد که رنو با رویکردی مدرن به خودروهای محبوب و ضروری، تولید و عرضه خودروهای برقی را در اروپا گسترش خواهد داد. این هاچ‌بک تمام برقی که در طراحی آن از رنو R5 الهام‌ گرفته شده است، پورت شارژ خود را پشت دریچه هوای کاپوت در سمت راننده پنهان کرده است.

رنو هیچ عکسی از داخل کابین و اطلاعاتی درباره پیشرانه و محدوده مسافت رانندگی منتشر نکرده است. اگر رنو این کانسپت جالب را به یک خودروی تولیدی کم‌هزینه تبدیل نکند، فرصت بزرگی را از دست داده است.

R5 که از ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ در ایالات‌متحده به نام Le Car شناخته می‌شد، با در نظر گرفتن گسترده‌ترین طیف ممکن از مشتریان احتمالی، انقلابی در بخش ‌کامپکت کوچک ایجاد کرد. از طرفی، R5 توربو با چیدمان موتور وسط تحول بزرگی در دنیای هات هچ‌ها به وجود آورد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد