موضوعات داغ

افت قابل توجه پژو در سال 2020، پژو در سال گذشته چند دستگاه خودرو فروخت؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

افت 27.8 درصدی فروش خودرو نسبت به سال 2019 نشان دهنده فروش تنها 2.5 میلیون دستگاه خودرو از مدل های مختلف پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسهال در سال 2020 است. این برندها در سال 2019، تقریبا حدود 3.5 میلیون واحد خودرو فروخته بودند که نسبت به سال 2020 بیشتر بوده است.

پژو با 23٪ افت فروش سالانه و فروش 1.2 میلیون دستگاه خودرو، بهترین عملکرد را در بین برند های PSA داشته است. سیتروئن کمی بیش از 700 هزار دستگاه فروخته است (افت 27.5 درصدی) و DS نیز با فروش بیش از 40 هزار دستگاه با افت 29.5 درصدی رو به رو بوده است‌.

اوپل واکسهال دارای افت 35 درصدی بوده که بیشترین افت در گروه PSA به شمار می‌رود. این خودروساز از فروش یک میلیون دستگاه در سال 2019 به فروش چیزی حدود 630،000 دستگاه در سال 2020 رسیده است.

با این حال، PSA بیان کرده است که با وجود افت کلی، در نیمه دوم سال قوی عمل کرده و این امر در عملکرد کلی آن در چندین منطقه تاثیر گذاشته است. درصد فروش این خودروها در پایان سال، نسبت به سال 2019 دارای افزایش نسبی بوده است.

PSA همچنین خاطر نشان کرد که به اهداف کلی خود مربوط به کنترل CO2 که توسط اتحادیه اروپا تعیین شده بود، رسیده و نیاز به پرداخت هیچ جریمه ای ندارد. بخشی از این امر به فروش زود هنگام مدل های الکتریکی برمی‌گردد. در حال حاضر 17 مدل خودرو پلاگین و تمام برقی در حال فروش است و شش مدل دیگر نیز در سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

پژو سیتروئن به فروش آنلاین خودرو روی می‌آورد

PSA فروش آنلاین برخی از برندهای خود را آغاز کرده و تاکنون 40,000 وسیله نقلیه را به این روش به فروش رسانده است. اکنون نیز در تلاش برای رسیدن به هدف خود یعنی فروش 100,000 خودرو به صورت آنلاین در اروپا در سال 2021، است.

از جمله خودروهای فروخته شده بصورت آنلاین می‌توان به سیتروئن آمی که فقط برای خرید آنلاین در دسترس است، اشاره کرد.

این نتایج به عملکرد PSA قبل از همکاری کامل خود با فیات کرایسلر اتومبیلز در روز شنبه، مربوط می‌شود. هدف این همکاری ساخت و تولید تحت برند Stellantis است.

کارلوس تاوارس، رئیس PSA، اظهار داشته است که در طول سال 2020، سالی که در آن با بحران کووید 19 رو به رو بوده‌ایم، تیم ما در سراسر جهان روحیه مبارز خود را نشان داده و برای کسب اطمینان مردم مدل های تمیز، ایمن و مقرون به صرفه ای را به مشتریان خود ارائه داده است.

وی افزوده است که منطبق بودن بر اهداف CO2 اروپا، از روز اول پایه و اساس کار و تعهد اخلاقی ما بوده است. اکنون قبل از شروع پروژه جدید Stellantis، می‌خواهم این موفقیت‌های بزرگ را به تمامی اعضای تیم تبریک عرض کنم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد