موضوعات داغ

هایپریون XP-1، ابرخودرو هیدروژنی با شتاب 2.2 ثانیه!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نمایشگاه CES 2021 به آوردگاهی از شرکت‌های آمریکایی کوچک و بزرگ تبدیل شده تا جدیدترین ساخته‌های خود را در آن به نمایش درآورند. ابرخودرو هیدروژنی هایپریون XP-1 نیز یکی از همین ساخته‌ها است که در جریان CES 2021 به صورت مجازی به نمایش درآمد و اکنون ساکنان لاس وگاس این خودرو را به صورت حقیقی مشاهده می‌کنند.

اطلاعات چندانی در خصوص هایپریون XP-1 وجود ندارد و اندک دانسته‌های ما به جزئیاتی خلاصه می‌شوند که توسط شرکت سازنده منتشر شده‌اند. برای مثال این شرکت ادعا می‌کند که شتاب صفر تا صد هایپریون XP-1 تنها 2.2 ثانیه است و حداکثر سرعت این خودرو نیز به 356 کیلومتربرساعت بالغ خواهد شد. از آن‌جایی‌که سوخت هیدروژن منبع محرک خودرو است، هیچگونه آلودگی کربنی بر اثر فعالیت خودرو ایجاد نخواهد شد.

نسخه‌های تولیدی هایپریون XP-1 سال آینده میلادی به دست خریداران می‌رسند. شرکت سازنده وعده داده که تا زمان تحویل خودروها، مشکل جایگاه‌های سوخت هیدروژن را برطرف خواهد نمود. شرکت هایپریون خودروسازی نوپا است و بنابراین انتظار می‌رود تا مبلغ گزافی برای ابرخوردو هیدروژنی این شرکت مطالبه شود. با این وجود استفاده از فناوری‌های پیشرو همچون نمایشگرهای خمیده، قیمت بالای هایپریون XP-1 را برای خریداران توجیه پذیر خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد