موضوعات داغ

پاسخ به انتقادات، توضیحات بی ام و در خصوص قدرت خنک کنندگی جلوپنجره بزرگ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

از زمان رونمایی نسل جدید بی ام و M3‌ و بی ام و M4، بحث‌ و جدل زیادی پیرامون طراحی فانتزی آن‌ها شکل گرفته است. جلوپنجره کلیوی فوق‌العاده بزرگ بی ام و که بر روی این خودروها نصب شده، موجی از انتقادات را روانه طراحان خودروسازی باواریا کرده است.

حال بی ام و با انتشار دو ویدیو کوتاه، به ارائه توضیحاتی در خصوص این جلوپنجره وحشتناک پرداخته و در مورد کاربردهای خنک کنندگی آن‌ها توضیحاتی را ارائه داده است. قسمت اصلی سیستم خنک کننده در بی ام و M3‌ و بی ام و M4 به همراه فن‌های عظیم پشت این جلوپنجره بزرگ قرار گرفته و زیر رادیاتور نیز خنک کننده گیربکس قرار دارد. در تیپ‌هایی که از گیربکس دستی استفاده می‌کنند نیز این فضا به رادار جلو و سنسور بزرگ آن اختصاص یافته است.

بخشی از جلوپنجره بزرگ بی ام و M3‌ و M4‌ نیز به خنک‌کننده‌های دیسک‌های ترمز اختصاص یافته است. در بخش زیرین جلوپنجره نیز محفظه خنک کننده روغن موتور تعبیه شده است. بی ام و در ساخت M3‌ و M4 از پایه‌های فیبرکربنی برای صندلی‌ها استفاده کرده که به نظر می‌رسد 10 کیلوگرم در وزن خودرو صرفه جویی کرده باشد. موتور مورد استفاده در این خودروها یک پیشرانه شش سیلندر خطی توربوشارژر است که حداکثر 503 اسب‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد