موضوعات داغ

آیا نسل جدید تویوتا لندکروزر معرفی خواهد شد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

تویوتا لندکروزر سری 200 قرار است در هفته‌های آینده پس از 14 سال تولید و عرضه، از خط تولید خارج شود. تولید این خودرو حداقل تا سال 2022 در آمریکای شمالی انجام نخواهد شد.

از زمان اعلام این خبر، حدس و گمان هایی در مورد زمان رونمایی از تویوتا لندکروزر جدید وجود دارد. اکنون، طبق گزارشی از CarAdvice، این احتمال وجود دارد که نسل بعدی این آفرودر مشهور، اوایل آگوست سال جاری مصادف با هفتادمین سالگرد این مدل رونمایی شود.

به نظر می‌رسد این حدس و احتمالات عمدتا از فعالیت های مهندس ارشد سابق لندکروزر در شبکه های اجتماعی ناشی می‌شود. او به مناسبت سالگرد این خودرو یک سری پست‌های شمارش معکوسی به اشتراک گذاشته است. با این حال، مشخص نیست که این پست ها تنها به جشن سالگرد تولید این خودرو مربوط می‌شود یا اشاره ای به رونمایی از مدل جدید دارد.

گفته می‌شود پس از تعطیلی کارخانه تولید کننده لندکروزر، این کارخانه قبل از رونمایی مدل جدید، دستخوش تغییراتی شده است که انتظار می‌رود ماه ها به طول انجامد. به طور معمول، نمایشگاه های تویوتا توانایی ایجاد مهلت کافی برای حمل و نقل خودروها تا زمان ورود مدل جدید را بدون ایجاد هیچ وقفه‌ای داشتند اما تقاضای بالاتر از حد انتظار برای شاسی بلندها این امکان را تا حدودی از بین برد. پیش بینی می‌شود مدل های نهایی در ماه آوریل تحویل داده شوند. در این مدت زمان، تا هنگام ورود و رونمایی از مدل جدید، وقفه ای کوتاه در تولیدات و عرضه این شرکت ایجاد می‌شود.

بر اساس این زمان بندی، حدس و گمان هایی در مورد رونمایی از لندکروزر جدید، قبل از اواسط سال وجود داشت. اما اکنون، با توجه به تمام اطلاعات جدید، مطمئناً رونمایی از این خودرو در ماه اوت به دلایلی غیر از سالگرد خودرو انجام خواهد شد.

در ایالات متحده، تویوتا لندکروزر با یک موتور 5.7 لیتری وی شکل هشت سیلندر در دسترس است. اما طبق گزارشات، مدل نسل بعدی می‌تواند با موتور توربو دوقلو 3.5 لیتری وی شکل شش سیلندر هیبریدی و یک موتور 3.3 لیتری توربو دیزل به فروش برسد. همچنین علی رغم استفاده از پلتفرم مشابه با نسل قبلی، قرار است در مدل جدید قابلیت آفرودی خودرو را بهبود بخشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد