موضوعات داغ

خبرهای کوتاه دنیای فرمول یک 2021

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

مک‌لارن اعلام کرد که کار با مرسدس خارق العاده بوده است

مدیر فنی مک‌لارن جیمز کی می‌گوید که تعامل تیم با تامین کننده موتور جدید، مرسدس، خارق العاده بوده است. در خلال فصل 2020 بود که این تیم انگلیسی اعلام کرد که برای مسابقات 2021 و پس از آن مجددا بعد از سال 2014 به مرسدس برگشته‌اند. علی رغم اینکه ریسک زیادی در تغییر موتور برای فصل آینده با توجه به مقررات جدید وجود دارد، کی از حمایت و کمک مرسدس در این کار تمجید کرده است. او معتقد است که در زمینه بدنه خودرو، به طراحی مناسبی رسیده‌اند و تیم قصد دارد که تمرینها را زودتر از معمول شروع نمایند. مرسدس با توجه به زمان بندی کوتاهی که داشته‌اند مرسدس از مک‌لارن حمایت کرده است و طی چند ماه گذشته بسیار موثر با آنها کار کرده است. انها انتظار دارند که با نصب موتور و قطعاتی که پیش از این برای فصل 2021 ساخته‌اند، دقیقا همانجایی هستند که باید باشند.

سر لوئیس همیلتون

همیلتون روی تک نمایش راسل حسابی باز نکرده بود

سر لوئیس همیلتون اگر نگران از دست دادن صندلی خود و واگذاری آن به جورج راسل بود، می‌بایست 4 ماه پیش به هر قیمتی که در آن زمان بود با مرسدس قراردادی را امضا می‌کرد.

اینها نظرات کریستین آلبرز راننده سابق فرمول یک و یکی از کارشناسان خبره حال حاضر است.

همیلتون هنوز هم قرارداد خود را با مرسدس تمدید نکرده است و علی رغم انتظار مرسدس در 2020 که خواهان عقد قرارداد جدیدی با او بود اما شیوع کووید 19 و همه گیری این مذاکرات را به تعویق انداخت. او خواهان دستمزد بیشتری است چرا که حالا او رکورددار عناوین مختلفی است و همچنین توانسته است مقام مشترکی در 7 بار قهرمانی جهان با مایکل شوماخر کسب نماید که البته دایملر موافق آن نیست، علاوه بر این مدت زمان این قرارداد نیز نکته مهم دیگری است که درباره آن به ما گفته شده است.

آلبرز معتقد است که ابتلای همیلتون به کووید 19 باعث شد که او توان مذاکره خود را از دست بدهد زیرا که اینجا راسل وارد مرسدس شد تا در اولین حضورش در این خودرو در رقابتهای تعیین خط رده دوم را بدست آورد و اگر آن مشکلات عجیب در انتهای مسابقه پیش نمی‌آمد، بدون شک در بحرین او برنده مسابقه می‌شد. اینجا دقیقا همانجایی است که همیلتون آن را پیش بینی نکرده بود. او فکر می‌کرد که با کسب هفتمین عنوان قهرمانی جهان به راحتی درخواست اضافه حقوق خواهد داشت اما نمایش راسل معادله را تغییر داد.

این مطلب نیز مهم است که فصل 2021 آخرین فصل قرارداد راسل با ویلیامز است و همین مسئلله را پیچیده‌تر خواهد کرد. قراردادی که به سادگی او را از ویلیامز در اختیار مرسدس برای یک مسابقه قرار می‌دهد از سمت دیگر قسمتی هم برای واگذاری او به تیم دیگر را دارد. بخصوص اگر این پیشنهاد از نظر رقم شیرین باشد. مدیر دایملر در حال حاضر در جایی است که باید تصمیم بگیرد که آیا قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان را با حقوق سرسام آور نگه دارد یا از یک جوان با استعداد با حقوقی بسیار کمتر و منطقی استفاده کند.

آیا واقعا همیلتون بر روی لبه تیغ حرکت می‌نماید؟

جنسن باتن

بازگشت جنسن باتن به فرمول یک به عنوان مشاور ارشد ویلیامز

ویلیامز تائید کرد که جنسن باتن قهرمان فرمول یک جهان در سال 2009 به عنوان مشاور ارشد در یک قرارداد چند ساله به این تیم ملحق شد.

او همزمان با اینکه مشاور تیم ویلیامز هست و در مسابقات فصل 2021 حضور خواهد داشت، به عنوان تحلیلگر به همکاری خود با اسکای اف وان ادامه خواهد داد.

باتن از اینکه به ویلیامز ملحق شده است ابراز خوشحالی کرد و گفت که با اینکه 20 سال پیش در این تیم حضور داشته اما هیچوقت احساس نکرده است که هرگز آنجا را ترک کرده است. او همجنین معتقد است که کارهای زیادی باید انجام شود اما مطمئن است که آینده این تیم خارق العاده بسیار درخشان خواهد بود و او بی صبرانه منتظر است که کارش را با تیم آغاز نماید.

استبان اوکون

رهبران جدید آلپاین، اوکون را تحت تاثیر قرار داده‌اند.

استبان اوکون راننده تیم آلپاین اعلام کرد که طی تماسهای ویدئویی که با رهبران تیم داشته است بسیار تحت تاثیر آنها قرار گرفته است. او گفت که به خاطر همه گیری ویروس کووید 19 تا کنون نتوانسته است که حضوری با رهبران تیم دیداری داشته باشد اما زمانهای طولانی را در ویدئو کنفرانس با آنها صحبت کرده است.

او در تیم 2020 رنو حضور داشت و این فصل نیز پس از تغییر نام تیم به آلپاین جایگاه خود را در تیم حفظ خواهد کرد. در کنار او راننده با سابقه فرمول یک و دارنده دو عنوان قهرمانی جهان که دو سال را خارج از فرمول یک سپری کرد، یعنی فرناندو الونسو در خودروی دیگر آلپاین حضور خواهد داشت. تغییرات زیادی در تیم انجام شد و روسی به عنوان مدیر عامل منصوب شد همچنین بریویو نیز از موتوجی‌پی و تیم سوزوکی اکستار به این تیم آمد و همانطور که در خبرها آمد سیریل ابیتبول نیز این تیم را ترک کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد