موضوعات داغ

سونی ویژن S‌ قطعا تولید نخواهد شد +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

حدود یکسال است که معرفی مدل مفهومی سونی ویژن S‌ از سوی این شرکت حوزه فناوری، موجی از خبر را در رسانه‌ها به راه انداخته است. هدف پروژه سونی ویژن S دستیابی به رانندگی تمام خودکار است و با توجه به این‌که غول حوزه فناوری یعنی سونی پشت این پروژه قرار گرفته، دسترسی به چنین هدفی امکان پذیر خواهد بود.

سونی ویژن S برای نخستین بار در جریان نمایشگاه CES 2020‌ به معرض دید عموم گذاشته شد و از همان زمان توجهات بسیاری را به سمت خود کشاند. مدتی بعد سونی ویژن S‌ در جاده‌های اروپا و در حال تست مشاهده شد که گمانه‌زنی‌ها پیرامون تولید این خودرو را افزایش داد. با این وجود یکبار دیگر اعلام شده که سونی ویژن S قطعا به تولید نخواهد رسید و صرفا یک پروژه آزمایشی است.

در آخرین اظهار نظر، سخنگوی سونی به رسانه کار اند درایور گفت که این شرکت هیچ‌ برنامه‌ای برای تولید سونی ویژن اس ندارد. این خودرو تنها یک پروژه آزمایشی برای بررسی بیشتر فناوری‌هایی است که در آینده نزدیک برای تولید اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سونی ویژن اس در حال حاضر تمامی ویژگی‌های خودروهای خودران سطح 2 را دارد. این ویژگی‌ها عبارتند از کروز کنترل تطبیقی، سیستم پارک خودکار و تغییر مسیر اتوماتیک. بدیهی است که فناوری رانندگی خودران در این سطح متوقف نمی‌شود و تا زمان رسیدن به سطح 4، تلاش‌ها بابت افزایش میزان هوشمندی خودرو ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد