موضوعات داغ

بعضی از مدل‌های آئودی به زودی فقط بصورت برقی عرضه می‌شوند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

روند الکتریکی سازی خودروهای مختلف این روزها فراگیر است و هرکدام از خودروسازان سعی در ارایه نسخه‌های برقی از اتومبیل‌های شناخته شده دارند. ماركوس دوسمن رئیس آئودی نیز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که آینده آئودی A4 و آئودی A6 الکتریکی خواهد بود، هرچند این دو سدان پیشرانه‌های احتراق داخلی خود را تا سال 2030 حفظ خواهند کرد.

نسل جدید آئودی A4 و آئودی A6 در سال 2023 به بازار عرضه خواهند شد و گزینه اصلی برای پیشرانه آن‌ها، موتور احتراق داخلی خواهد بود. با این حال مشتریان می‌توانند این دو خودرو را با پیشرانه الکتریکی نیز سفارش دهند.

رئیس آئودی اعتقاد دارد فناوری ساخت خودروهای پلاگین هیبرید منسوخ شده و هیچ کاربردی در آینده نخواهد داشت. بنابراین آئودی تمایلی به سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای پلاگین هیبرید نخواهد داشت، با این حال نسل جدید آئودی A4 و آئودی A6 با پیشرانه پلاگین هیبرید عرضه خواهند شد.

آئودی همزمان با توسعه خودروهای الکتریکی در سبد محصولات خود، پروژه دیگری به نام آرتمیس را نیز پیگیری می‌کند. این پروژه بر تولید سدان‌ها و شاسی بلندهای لوکس الکتریکی تمرکز دارد و نخستین محصول آن در سال 2023 میلادی وارد بازار خواهد شد. انتظار می‌رود این خودروها به برخی قابلیت‌های رانندگی خودکار نیز مجهز باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد