موضوعات داغ

اخبار کوتاه از دنیای فرمول یک

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

تاریخ اکران مستند شوماخر به تاخیر افتاد

تاریخ اکران مستندمایکل شوماخر که دوسال پیش برای اولین اعلام شد که در دست تهیه و ساخت است، باز هم به تاخیر افتاد. این فیلم که ماه مه سال 2019 در مرحله تولید قرار گرفت، ابتدا قرار بود که در دسامبر همان سال پخش شود، اما انتشار آن بخاطر اینکه منتظر تائیدیه نهایی بود، به 2020 موکول شد. اکنون که خانواده شوماخر نسبت به محتوای آن ابراز رضایت نموده‌اند، به دلیل اینکه شامل فیلمهای ضبط شده خصوصی است، برای اکران آماده است، اما به دلیل شیوع کووید 19 زمان پخش آن بطور دقیق اعلام نشده است. ونسا نوکر کارگردان و تهیه کننده این فیلم از شرکت بی 14 فیلم است. او در هامبورگ در مصاحبه با اکسپرس دات د، اعلام کرد که فیلم تمام شده است و بخاطر کرونا منتظر هستند تا در زمان مناسب آن را اکران نمایند.

سباستین فتل در خودروی آستون مارتین

نگاهی به اولین حضور فتل در آستون مارتین

آستون مارتین ویدئویی از سباستین فتل منتشر کرده است که او در آن در حال تنظیم نهایی فضای نشستن خود در خودرو است. این برند خودرو ساز برجسته انگلیسی، طی کمپین 2021 که توسط لاورنس استرول و سرمایه گذاری وی در این شرکت بوجود آمد، به فرمول یک بازگشت. خروج ریسینگ پوینت و ورود آستون مارتین.

آستون مارتین با انتخاب سباستین فتل، قهرمان 4 دوره فرمول یک جهان بر این باور است که علی رغم نتایج فصل پیش او در فراری که در نهایت رده 13 رانندگان بود و با 65 امتیاز فاصله با هم تیم سابق خود چارلز لکلرک فصل 2020 را به پایان رساند، از استعداد ویژه‌ای در تیم خود بهره مند خواهد شد. فتل امیدوار است که بتواند در جایی که جو آرامی دارد و دور از هیاهو است بتواند خود را احیا نماید. او در حال حاضر سخت در کارخانه کار کرده و در تهیه صندلی متناسب با ابعاد درست تلاش کرده است.

سر لوئیس همیلتون قهرمان 7 دوره مسابقات فرمول یک جهان

امضای قرارداد همیلتون طی این هفته

ادی جوردن مدیر سابق تیم فرمول یک، معتقد است که سر لوئیس همیلتون این هفته قرارداد جدیدی با مرسدس امضا خواهد کرد.

قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان، به دنبال کسب هشتمین قهرمانی است تا بر قله فرمول یک قرار گیرد، او در حال حاضر در رتبه‌ای هم تراز با مایکل شوماخر افسانه‌ای قرار دارد. همیلتون به شدت در حال آماده سازی خود برای فصل 2021 است و بنابر گفته‌های اخیر توتو وولف مدیر تیم مرسدس، تا پیش از مسابقه افتتاحیه در بحرین، قرارداد وی نهایی خواهد شد اما ادی جوردن که پیش از این نیز پیش بینی او در خصوص فروش سهام مرسدس به اینئوس، به حقیقت پیوست، معتقد است که بزودی و ظرف همین هفته، قرارداد جدید لوئیس به امضا خواهد رسید. او معتقد است که مرسدس با توجه به سهامدار جدیدی که به آن وارد شده است، به دنبال حضور آدم جدید در تیم نیست و نمی‌خواهد اذهان مالکین جدید را دچار تشویش و تردید نماید، لذا بهترین انتخاب برای آنها پادشاه همه سلاطین فرمول یک، همان لوئیس همیلتون خواهد بود.

او معتقد است که با توجه به سهم 25 درصدی مرسدس از پوشش تلویزیونی فرمول یک، این تبلیغات رقمی در حدود 4 میلیارد پوند برای شرکای تجاری خود ایجاد کرده است. جوردن حس می‌کند که همیلتون احتمالا خواهان قسمتی از این درآمد است، و با توجه به عنوان قهرمانی رانندگان و سازندگان که مرسدس به دست آورده است، رقمی از این درآمد باید که به همیلتون تعلق بگیرد. او همیلتون را با لبرون جیمز و تایگر وودز مقایسه کرد و گفت که آنها نیز در همین جایگاه قرار دارند و چنین ارقامی را از مالکین مسابقات و تیمها دریافت می‌کنند. او ادامه داد که بعضیها معتقد هستند که پیش از این او بیش از حد دستمزد گرفته است و شاید هم اینطور باشد، اما همه معتقد بودند که هیچ کس به رکورد مایکل شوماخر نزدیک نخواهد شد و اکنون یک راننده هست که فقط با کسب یک قهرمانی هشتم در جهان، مایکل را شکست خواهد داد و اشتباه نکنید لوئیس بهتر خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد