موضوعات داغ

روی‌گردانی مشتریان آمریکایی از خودروهای دنده دستی!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

اگرچه گیربکس دستی در بین افراد بسیار محبوب است، اما ظاهرا کادیلاک احساس کرده است که برای تصمیم گیری در مورد ارائه کادیلاک بلک وینگ CT4/5-V با گیربکس دستی، نیاز به انجام تحقیقاتی در این زمینه دارد.

برای انجام این کار، در ماه اکتبر با هدف تحقیق درباره میزان دانش و اطلاعات مردم آمریکا در استفاده ازاین گیربکس به نظرسنجی هریس روی آورد.

نتایج نشان می‌دهد که تعداد زیادی از افراد مورد بررسی، ادعا می‌کنند که از نحوه استفاده و رانندگی با این سیستم اطلاع دارند. طبق این مطالعه، 55 درصد از آمریکایی ها اعلام کرده‌اند که در برهه ای از زندگی خود صاحب یک خودرو مجهز به گیربکس دستی بوده‌اند. علاوه بر این، 66 درصد از افراد اظهار داشته اند که نحوه استفاده از آن را می‌دانند.

تقریبا 30 درصد از افرادی که تجربه رانندگی با گیربکس دستی را داشته اند، علاقه بسیار زیادی به رانندگی با آن دارند. این مقدار در بین جمعیت افرادی که فقط با این سیستم آشنا هستند و هیچ تجربه ای از رانندگی با آن ندارند، به 27 درصد کاهش می‌یابد.

در هر دو گروه، 14 درصد به هیچ وجه علاقه مند به رانندگی با گیربکس دستی نیستند. علاوه بر این، 16 درصد از افرادی که مالک خودرویی با این سیستم بوده اند و همچنین 18 درصد از افرادی تنها از نحوه رانندگی با این سیستم اطلاع دارند، علاقه چندانی به آن ندارند.

در میان افرادی که هیچ اطلاعی از نحوه استفاده از گیربکس دستی ندارند و یا هرگز صاحب اتومبیلی مجهز به این سیستم نبوده اند، میزان علاقه به گیربکس دستی بسیار کم می‌شود زیرا 57 تا 61 درصد از این افراد علاقه و تمایلی به رانندگی با این سیستم نشان نداده‌اند.

هرچند، در بین تمام رانندگان، تقریباً 60 درصد از افراد مورد بررسی تمایل به رانندگی با یک خودرو مجهز به گیربکس دستی را داشته اند. مسئله ای که ممکن است برای کادیلاک حائز اهمیت باشد این است که افرادی که درآمد خانوارشان بیش از 100,000 دلار است، تمایل بیشتری به داشتن یک ماشین با جعبه دنده دستی دارند.

عدم تمایل آمریکایی‌ها به خرید خودروهای دنده‌ای

شاید تعجب آور باشد اما طبق گزارشات، مالکان خودروهایی با این ویژگی دارای سن بالاتری هستند. همچنین 80 درصد از مردان بالای 55 سال، اعلام کرده اند که در برهه ای از زندگی خود صاحب اتومبیلی با گیربکس دستی بوده‌اند. این مقدار در مردان بین 18 تا 34 سال به 51 درصد و در مردان و زنان در این محدوده سنی، تا 43 درصد می‌رسد.

از میان 64 درصد افراد بالای 55 سال که در زندگی خود دارای یک خودرو با گیربکس دستی بوده اند و تجربه رانندگی با این سیستم را داشته اند، تنها 16 درصد از آن ها بسیار و یا تا حدودی علاقه مند به رانندگی با یک سیستم دیگر هستند. این علاقه در افراد 18 تا 34 ساله به 62 درصد می‌رسد.

همچنین گروهی بیان کرده اند که به احتمال زیاد ممکن است در شش ماه آینده خودروی جدیدی را خریداری یا اجاره کنند. طبق این نظرسنجی، نزدیک به 60 درصد از افراد 18 تا 34 ساله تمایل به خرید یا اجاره خودرو جدید دارند در حالی که این مقدار در افراد 65 سال و بالاتر به 22 درصد می‌رسد.

با این حال با وجود این اعداد، نرخ فروش اتومبیل های مجهز به گیربکس دستی بسیار ناخوشایند است. در سال 2014 تنها 7 درصد از اتومبیل های فروخته شده مجهز به گیربکس دستی بوده است. در سال 2019 این مقدار به 2 درصد کاهش یافته است.

علت این کاهش را می‌توان به سادگی به دلیل کمبود آپشن برای انتخاب در نظر گرفت. براساس گزارش CNBC، از 327 مدل جدید برای فروش در سال 2020، تنها 41 مدل با جعبه دنده دستی ارائه شده است.

بدون شک این که آیا این مسئله باعث پایین بودن میزان فروش خودروهایی با گیربکس دستی شده یا پایین بودن میزان فروش آن، باعث کم بودن تعداد این خودروها شده است، برای کادیلاک که به دنبال ارائه و فروش بلک وینگ CT5-V و CT4-V با سیستم گیربکس دستی است، دارای اهمیت بالایی خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد