موضوعات داغ

فرمول یک زمان جدید شروع مسابقات را در فصل 2021 اعلام می‌کند

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

فرمول یک پس از کنار گذاشتن چند گرندپری، تائید کرد که زمان شروع مسابقات به طور منظم به ساعت 3:10 بعد از ظهر تغییر یافته است.

یکی از اقدامات انجام شده توسط مالکان جدید فرمول یک لیبرتی مدیا در سال 2018، جابجایی زمان استارت مسابقه به ساعت 2 بعد از ظهر بود.

احساس می‌شد که تغییر مسابقات به ساعتی دیرتر از 2 بعد از ظهر برای جذب بیشتر مخاطبان نلویزیون آمریکا بهتر است.

بعلاوه احساس شد که شروع مسابقات 10 دقیقه بعد از ساعت اصلی، به عوامل پخش تلویزیونی کمک می‌کند، زیرا آنها می‌توانند برای شروع برنامه در زمان پیش از مسابقه برنامه ریزی نمایند و برنامه را شروع نمایند.

در این خصوص F1 بیانیه‌ای به این مضمون صادر کرد:

بعضی از سازمانهای پخش تلویزیونی معمولا در این دقایق پیش از مسابقه در حال پخش برنامه دیگری هستند، بنابراین آن شرایط احساسی و تنشی که در شرکت کننده‌ها پیش از هر گرندپری وجود دارد را از دست می‌دهند.

به مدد این تغییر زمانی، بینندگان تلویزیونی به تیم‌ها و رانندگان نزدیکتر خواهند شد و کاملا از لحظات تماشایی که پیش از خاموش شدن چراغهای قرمز استارت وجود دارد لذت می‌برند.

شاهدی مبنی بر اینکه این جابجایی زمانی شروع مسابقات به 3:10 باعث تغییر رفتار مخاطبان شبکه‌های تلویزیونی شده است وجود ندارد و در محافل فرمول یک نیز چندان مورد پسند واقع نشده است.

با تقاضای بیشتر برای مراسم پیش از مسابقه، که شامل سرود ملی و نمایشهای #weraceasone (کمپین ما بعنوان یک نفر مسابقه می‌دهیم)، شروع ده دقیقه‌ای پس از ساعت، باز شدن پیست و مراسم قبل از مسابقه را پیچیده می‌کند.

همانطور که موتوراسپرت دات کام، اخیرا گزارش داد، این موضوع با تیمها مورد رایزنی قرار گرفت و آنها از بازگشت به شرایط پیشین استارت پشتیبانی کردند. F1 تصمیم گرفت باز هم راه‌ها را به همان شروع مسابقات در ساعت 2 بعد از ظهر بازگرداند.

از سال 2021، اگثر مسابقات اروپایی از ساعت 3 بعد از ظهر انجام خواهند شد، اما نه همه آنها. باکو ساعت 4 استارت خواهد خورد.

افتتاحیه فصل گرندپری بحرین از ساعت 6 عصر شروع می‌شود، در حالیکه زمان شروع مسابقه سنگاپور 8 عصر و عربستان سعودی 7 عصر و دیرتر از حد معمول خواهد بود.

کانادا، ژاپن و آمریکا از ساعت 2 بعد از ظهر آغاز خواهند شد، مکزیک ساعت 1 زودتر از سایرین انجام می‌شود.

همجنین فرمول یک تائید کرد که جلسات تمرینی روز جمعه به دو جلسه یک ساعته کاهش خواهد یافت.

جدول مسابقات به شرح زیر خواهد بود:

جدول زمانی برگزاری گرندپری‌های 2021 به وقت گرینویچ
*ساعت تابستانی در بریتانیا / اروپا شنبه شب / یکشنبه صبح شروع می‌شود.

**جلسات تمرین 1 و 2 در موناکو روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

***ساعت تابستانی در بریتانیا / اروپا شنبه شب / یکشنبه صبح به پایان می‌رسد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد