موضوعات داغ

انتشار آلودگی زیاد تولید بعضی از مدل‌های پورشه را متوقف کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مشکلات قدیمی گروه فولکس ‌واگن همچنان برای این خودروساز آلمانی دردسر ایجاد می‌کنند، و حالا پورشه با مشکلاتی در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط برخی از مدل‌های قدیمی خودش روبرو شده است. این مدل‌ها شامل پورشه باکستر ۲۰۱۲-۲۰۱۶، پورشه کیمن، پورشه ۹۱۱، پورشه پانامرا و پورشه کاین هستند که با استانداردهای آلودگی همخوانی ندارند.

پورشه چاره دیگری جز جلوگیری از فروش این خودروها نداشت، اما وضعیت کمی پیچیده‌تر از این است. در حالی که همه این مدل‌ها یک ویژگی مشترک دارند - همگی دارای پکیج آپشنال اسپرت کرونو هستند - یکی از سخنگویان شرکت می‌گوید: همه خط تولید مدل‌هایی که ما ارزیابی کردیم دچار این مشکل نیستند.

پورشه توضیح داده که وضعیت به آن بدی نیست که به نظر می‌رسد، و فروشندگان هنوز خودروهای دست‌دوم را مثل گذشته می‌خرند و آن‌هایی که قبلا فروخته شده‌اند مشکلی برای رانندگی ندارند. فعلا فروشندگان از فروش خودروهای خاصی که آلودگی بیش از حد مجاز تولید می‌کنند که فقط در صورت نصب پکیج اسپرت کرونو به وجود می‌آید منع شده‌اند.

یک آپدیت نرم‌افزاری در حال توسعه است و روی همه خودروهایی که بیش از حد مجاز اکسید نیتروژن تولید می‌کنند نصب خواهد شد. ظاهرا، این مشکل تنها زمانی رخ می‌دهد که راننده از حالت رانندگی اسپرت پلاس استفاده می‌کند، چون تستهای پورشه نشان می‌دهد که انتشار آلودگی حین استفاده از حالت‌های رانندگی عادی و اسپرت کاملا در حد مجاز است.

پورشه کاین

پورشه به این موضوع اشاره کرده که هیچ کدام از خودروهای حاضر در خط تولید کنونی این مشکل را ندارند و مشکل انتشار گازهای گلخانه‌ای در آن‌ها مشاهده نشده است.

این برند سازنده خودروهای اسپرت در گذشته نیز با انتشار بیش از حد گازهای گلخانه‌ای مشکلاتی داشته است، که عمدتا مربوط به موتور توربودیزلی ۳ لیتری V6 بود که روی شاسی بلندهای ماکان و کاین و سدان پانامرا نصب می‌شد. جریمه‌های سنگینی برای حل اختلافات مرتبط با این پیشرانه‌های TDI مشکل‌ساز که توسط آئودی ساخته شده و در چندین مدل پرچمدار گروه فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفته بود پرداخت شده است.

در سپتامبر ۲۰۱۸، پورشه اعلام کرد قصد دارد استفاده از موتورهای دیزلی را به طور کامل متوقف کرده و روی پیشرانه‌های هیبریدی و برقی تمرکز کند. همچنین در سال ۲۰۱۸، اولیور بلوم مدیرعامل پورشه اعتراف کرد رسوایی دیزل‌گیت تاثیر منفی زیادی روی وجهه این شرکت گذاشته ‌است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد