موضوعات داغ

معرفی رسمی از کادیلاک CT5-V بلک وینگ، قوی‌ترین کادیلاک دنیا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی پیش کادیلاک به طور رسمی از کادیلاک CT5-V به عنوان جایگزین نسخه CTS-V رونمایی کرد اما قدرت اندک این خودرو و افت محسوسی که نسبت به مدل قبلی تجربه کرده بود، سبب شد تا بسیاری کادیلاک CT5-V را جایگزین مناسبی برای CTS-V تلقی نکنند. حال این خودروساز آمریکایی نسخه‌ای قوی‌تر به نام کادیلاک CT5-V بلک وینگ معرفی کرده که قوی‌ترین کادیلاک دنیا تا به حال است.

کادیلاک CT5-V بلک وینگ از پیشرانه مشابه کادیلاک CTS-V استفاده می‌کند اما مهندسان کادیلاک بروزرسانی هایی را در این پیشرانه به انجام رسانده‌اند که منجر به افزایش راندمان آن شده است. پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژر کادیلاک CT5-V بلک وینگ اکنون قدرت خارق‌العاده 668 اسب‌بخار و گشتاور 893 نیوتن‌متر را تولید می‌کند. کادیلاک CT5-V بلک وینگ می‌تواند در 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعت آن نیز 322 کیلومتربرساعت خواهد بود.

کادیلاک CT5-V بلک وینگ

اما مهندسان کادیلاک چه تغییراتی را در این خودرو اعمال کرده‌اند که منجر به افزایش قدرت شده است؟ در مرحله اول آن‌ها سوپرشارژر بزرگتری را روی این موتور نصب کردند که 1.7 لیتر حجم دارد. سرسیلندرها نیز از جنس آلومینیوم و دریچه‌های موتور از جنس تیتانیوم ساخته شده‌اند. با انجام این تغییرات میزان هوای ورودی به پیشرانه حدود 46 درصد افزایش یافته است.

برای سیستم انتقال قدرت کادیلاک CT5-V بلک وینگ، یک گیربکس شش سرعته دستی Tremec به صورت استاندارد ارائه شده است. این گیربکس از ویژگی‌هایی همچون تطبیق دور موتور برخوردار است. همچنین مشتریان می‌توانند به صورت اختیاری گیربکس ده سرعته اتوماتیک را سفارش دهند که به گفته کادیلاک از نمونه‌های مشابه دو کلاچه عملکرد سریع‌تری دارد. شتاب صفر تا صد 3.7 ثانیه‌ای کادیلاک CT5-V بلک وینگ نیز با همین گیربکس به دست آمده و نسخه دنده‌ای شتاب کمتری را ثبت می‌کند، بنابراین نسخه اتوماتیک کادیلاک CT5-V بلک وینگ از نسخه دنده‌ای سریع‌تر است.

کادیلاک CT5-V بلک وینگ به نسل چهارم سیستم کنترل سواری مغناطیسی جنرال موتورز مجهز است، از این رو سیستم تعلیق جلو و عقب به میله های تثبیت کننده توخالی و بوش های با نرخ دوام بالاتر مجهز شده‌اند. این موارد موجب شده که هندلینگ و سواری کادیلاک CT5-V بلک وینگ بهبود یابد. در هر دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای، قدرت صرفا به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

برای کادیلاک CT5-V بلک وینگ، از تایرهای میشلن Pilot Sport 4S استفاده می‌شود که به طور انحصاری برای این خودرو تهیه شده‌اند. سایز لاستیک‌ها در جلو 275/35R19 و در عقب 305/30R19 است که هر چهار چرخ بر روی رینگ‌های مخصوص بلک وینگ سوار شده‌اند. استفاده از دیسک‌های ترمز سرامیکی به جای فولادی نیز سبب شده تا وزن خودرو 24 کیلوگرم کاهش یابد.

کادیلاک CT5-V بلک وینگ

درون کابین کادیلاک CT5-V بلک وینگ یک خوشه ابزار دیجیتالی 12 اینچی قرار گرفته که پیش از این خودرو در شورولت کوروت C8 مورد استفاده قرار گرفته بود. اکثر تنظیمات خودرو نیز به صفحه نمایش مرکزی کابین سپرده شده و سه حالت رانندگی Tour ، Sport و Track نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده‌اند.

نسخه استاندارد کادیلاک CT5-V بلک وینگ هم‌اکنون با قیمت 84990 دلار به فروش می‌رسد. گزارش‌ها حاکی از آن است که بزودی نسخه سوپرکروز کادیلاک CT5-V بلک وینگ نیز به بازار عرضه می‌شود که از نسخه استاندارد گران‌تر خواهد بود. این خودرو با دو رنگ منحصر به فرد عرضه می‌شود که Blaze Orange Metallic و Electric Blue نام دارند. مشتریان از امروز می‌توانند نسبت به پیش خرید این خودرو با ارایه پیش پرداخت هزار دلاری اقدام کنند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/15
و ما همچنان منتظر کوییک R اتومات هستیم 🙂