موضوعات داغ

نیسان می‌خواهد از باتری‌های بازیافتی برای ذخیره انرژی خورشیدی استفاده کند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نیسان در حال بررسی تأثیرات خودروهای برقی روی محیط زیست در آینده است. این خودروساز معتقد است باتری‌هایی که سهم زیادی در هزینه‌های این شرکت برای کاهش آلودگی کربنی دارند را می‌توان دوباره به شکل‌های دیگری مورد استفاده قرار داد.

به گفته شرکت سوئدی پولستار، خودروهای برقی آن‌ها فقط پس از طی مسافت ۳۱ هزار مایلی آلودگی کمتری نسبت به خودروهای با موتور احتراق داخلی تولید می‌کنند، چون هزینه ساخت باتری‌ها خیلی زیاد است. اما با بازیافت باتری‌ها پس از استفاده از آن‌ها در خودرو، این هزینه‌ها جبران می‌شود.

اما قبل از اینکه باتری‌ها به مواد اولیه تجزیه شوند، می‌توان دوباره از آن‌ها استفاده کرد. نیسان در حال همکاری با شرکت 4R Energy برای بازیافت این باتری‌ها است. در آن‌جا باتری‌ها در سطوح A تا C درجه‌بندی خواهند شد.

به گفته این خودروساز ژاپنی، برخی از باتری‌ها به اندازه کافی شرایط خوبی دارند تا دوباره در خودروهای برقی از آن‌ها استفاده شود. این‌ها باتری‌ها‌ی درجه A هستند. باتری‌های درجه B، برای وسایل دیگر مانند لیفتراک‌ها و ذخیره‌سازی انرژی مناسب هستند. باتری‌های درجه C را می‌توان به عنوان باتری جایگزین در صورت قطعی برق استفاده کرد.

نیسان

نیسان گفته می‌توان خودروهای برقی را حین نزدیک شدن به پایان عمرشان با قیمت مناسبی به خاطر باتری‌هایشان فروخت، که قطعا بهتر از فروختن آن‌ها به عنوان خودروی اسقاطی است.

شرکت4R در حال آزمایش این راه‌حل در جزیره یومیشیما است. این جزیره ساخته دست انسان در سواحل اوساکا از باتری‌های لیتیوم یونی ۱۶ خودروی برقی به منظور مقابله با نوسان انرژی و ذخیره انرژی جمع‌آوری شده توسط یک مزرعه خورشیدی در آنجا استفاده می‌کند.

به لطف خودروهای برقی مانند لیف که دهمین سالگرد عرضه خودش را جشن می‌گیرد، پروژه‌های این‌چنینی در حال تبدیل شدن به تجربه‌های عملی هستند. نیسان در تلاش برای بازیافت باتری خودروهای برقی به خودروسازان دیگری مانند فولکس واگن می‌پیوندد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد