موضوعات داغ

سفر به سیرجان از کویر تا خیال

عکس مطلب اول

سفر به سیرجان، با جاهای دیگر کرمان فرقی اساسی دارد. شما قرار است با جاذبه های گردشگری منحصربفردی روبرو شوید که سراغش را در کمتر جایی از ایران خواهید یافت.

دریاچه نمک سیرجان، آینه طبیعی

تابحال دریاچه کویری دیده اید؟ دقیق مانند یک سراب در چشم انداز بیابان سوزان که باورش را سخت می کند. سیرجان دارای این پدیده طبیعی شگفت انگیز ایران است. کفه نمک سیرجان منطقه ای برهوت در نزدیکی شهر سیرجان است که به واسطه زمین های نمکزار و هوای بیابانی، یکی از زیباترین مناظر کویری را به وجود آورده است. این شوره زار در اثر تابش تند آفتاب در فصل گرما به سفیدی می زند و در فصل بارندگی، دریاچه ای در آن شکل می گیرد. انعکاس آفتاب در آب دریاچه باعث حالت آینه ای بسیار زیبا می شود. در دنیا نمونه های کمی از این اتفاق طبیعی وجود دارد که یکی از آنها در بولیوی است. برای سفری راحت بلیط هواپیما سیرجان خریداری کنید و سفر زمینی به سیرجان را فراموش کنید. به جای تحمل مسیر طولانی جاده، با پرواز دوساعته به سیرجان بروید و تا زمان دارید به گشت و گذار در شهر و طبیعت بپردازید. اواخر زمستان به سیرجان بروید به جای اینکه در تعطیلات عید و شلوغی گردشگران درگیر گرفتن بلیط شوید. هوای سیرجان در اسفند عالی است و شما سر فرصت می توانید از جاذبه ها دیدن کنید. همچنین بلیط سیرجان در این موقع از سال ارزانتر از عید است. تریپ به شما کمک می کند تا پایین ترین قیمت بلیط را پیدا کنید.

کفه نمک سیرجان و انعکاس آسمان

باغ سنگی، درخت رویاها

در نیم ساعتی جاده سیرجان به سمت بافت، روستای بلورد قرار گرفته است. این روستا دارای یک اثر منحصربفرد است که آوازه آن از مرزهای ایران هم عبور کرده است. باغ سنگی یک موزه کامل خیال و هنر بدوی است. این باغ که متعلق به درویش خان یکی از اهالی روستاست، قبل از انقلاب خشک می شود. صاحب باغ به مرور اتفاقات زندگی شخصی خود را به صورت خودجوش با سنگ هایی که از درختان آویزان می کرد، تبدیل به درخت رویاها کرد. بیش از 20 سال این رویاپردازی ادامه داشت تا این موزه بی نظیر در دنیا تمام شود. در گوشه ای از باغ هم مزار درویش خان قرار گرفته است. امروزه گردشگران و هنرمندان بسیاری از داخل و خارج ایران برای دیدن باغ سنگی جادویی به سیرجان سفر می کنند. قدم زدن و عکاسی در باغ رویاها، شما را به آرامش و زیبایی دعوت می کند. بهترین راه برای رسیدن به این مقصد، پرواز تهران سیرجان است. انواع قیمت بلیط هواپیما سیرجان به تهران را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما سیرجان به تهران را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما سیرجان به تهران را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

باغ سنگی

آرامگاه شاه فیروز، یادگار ایلخانی

دیدن اثر تاریخی وسط بیابان برای گردشگران پر از زیبایی و شگفتی است. شاه فیروز آرامگاهی ست که در فاصله 14 کیلومتری جنوب سیرجان قرار گرفته است. جذابیت این آرامگاه قدیمی را وقتی متوجه می شوید که در چشم انداز تخت بیابان، تک بنایی را از دور روی تپه ای می بینید. فرم معماری هندسی و آجری شاه فیروز با نمای بیابان برای عکاسی بی نظیر است. قدمت ارامگاه به دوران ایلخانی یعنی 700 سال پیش بر می گردد. هر چند قبر داخل آرامگاه به تاراج رفته و بخش هایی از بنا آسیب دیده ، همچنان استوار و با شکوه برجا مانده است.

آرامگاه تاریخی شاه فیروز

بهترین زمان سفر به سیرجان

سیرجان با وجود اینکه در منطقه گرمسیری قرار گرفته، آب و هوای معتدلی در تابستان دارد. فصل زمستان بسیار سرد است و گاهی برف می بارد. پاییز و بهار بهترین زمان سفر به سیرجان از لحاظ آب و هوای مطبوع است. اگر قصد دارید بلیط ارزان هواپیما خریداری کنید، در فصل تابستان یا زمستان به این شهر سفر کنید. بلیط لحظه آخری سیرجان شانس شما برای سفری ارزان است، از این فرصت در تریپ استفاده کنید.

سوغات سیرجان، شهر جهانی گلیم

هر مقصد گردشگری سوغات و ارمغان بومی خودش را دارد. سوغات منحصر سیرجان اما ارزشی بالا دارد. گلیم شیریکی پیچ قدمتی 5 هزار ساله دارد که نسل به نسل به امروز رسیده است. این زیر انداز اصیل بدون نقشه و استفاده از گره بافته می شود که در دنیا کم نظیر است. به خاطر همین ویژگی های برجسته، سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم در یونسکو به ثبت رسیده است. از دیگر سوغاتی های معروف سیرجان مسقطی است.

سخن آخر

برای داشتن سفری مطمئن و آسوده خرید و رزرو بلیط هواپیما را در تریپ انجام دهید. شما درتریپ شانس خرید بلیط چارتری هواپیما و ارزان را هم خواهید داشت. همچنین کارشناسان تریپ به صورت 24 ساعته آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد