موضوعات داغ

همیلتون و مرسدس قراداد جدید را اعلام کردند

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

لوئیس همیلتون با مرسدس قرارداد جدید فرمول یک را امضا کرده که طی آن تیم مرسدس برای یک سال دیگر قهرمان 7 دوره فرمول یک حهان را حفظ کرده است.

در حالیکه سر لوئیس همیلتون در فصل گذشته توانست هفتمین عنوان قهرمانی خود را کسب نماید و با رکورد مایکل شوماخر برابری نماید، این راننده بریتانیایی تصمیم گرفت تا گفتگوهای مربوط به قرارداد جدید را به اواخر سال موکول نماید تا بتواند روی موقعیت قهرمانی خود تمرکز نماید.

همیلتون و مرسدس هردو اصرار داشتند که عقد قرارداد جدید یک حرکت تشریفاتی است، اما هیچ اطلاعیهای پیش از پایان سال اعلام نکردند، ماه گذشته مدیر تیم، توتو وولف، فاش ساخت که گفتگوهایی پراکنده در خصوص نظرات طرفین در قرارداد مطرح شده است.

اما در اطلاعیه روز دوشنبه، مرسدس تائید کرد که همیلتون با تیمی که فصل 2021 را پوشش می‌دهد بر سر قرارداد جدیدی به توافق دست یافته است.

همیلتون گفت:

من از اینکه برای نهمین فصل با همی تیمی‌هایم در مرسدس حضور دارم بسیار هیجان زده هستم. ما در این تیم در کنار هم به دستاوردهای خارق العاده‌ای رسیده‌ایم و مشتاقیم تا پیشرفت بیشتری داشته باشیم، در این حال ما بصورت مداوم این پیشرفت را در داخل و خارج پیست ادامه می‌دهیم.

سر لوئیس همیلتون قهرمان 87 دوره فرمول یک جهان
همیلتون در تمام سال گذشته می‌گفت که می‌خواهد قرارداد جدید وی با مرسدس شامل دامنه‌های گسترده‌تری باشد و در زمینه‌هایی مانند بهبود تنوع و کمک به پیشرفتهای زیست محیطی متمرکز شود.

مرسدس در اعلامیه‌ای تائید کرد که بخش قابل توجهی از توافق جدید شامل تعهد به تنوع بیشتر و دربرگیرندگی موتوراسپرت، در خصوص همراه شدن با بنیادهای خیریه است. همیلتون در این خصوص گفت:

من مصمم هستم تا راهی را که برای نسل بعدی موتوراسپرت شروع کرده‌ایم، ادامه دهیم و من بسیار سپاسگزارم که مرسدس از پیشنهاد من برای پرداختن به این موضوع حمایت می‌کند.

من مفتخرم به اینکه اعلام نمایم امسال، بنیادی راه اندازی شده است، که به تنوع و دربرگیرندگی این ورزش اختصاص یافته است. من از تمام آنچه که می‌توانیم با هم بوجود بیاوریم الهام گرفته‌ام و بی صبرانه منتظر هستم تا در ماه مارس به پیست برگردیم.

این قرارداد اینگونه نشان می‌دهد که شامل قراردادی طولانی مدت با همیلتون خواهد بود. او قراردادش با مرسدس از سال 2012 پس از خروج از مک‌لارن آغاز شده است و باری این تیم 6 قهرمانی جهان را به ارمغان آورده است.

همیلتون به مرسدس کمک کرده است تا در این دوره هفت قهرمانی متوالی جهانی در جدول سازندگان داشته باشد، رکورد بیشترین پیروزی نیز که تا سال گذشته در اختیار مایکل شوماخر بود را شکست و از وی پیشی گرفت.

قرار بود که دو طرف، مذاکرات را پس از پیروزی همیلتون در ترکیه آغاز کنند، اما به دلیل ابتلای او به کووید 19 این مذاکرات به تعویق افتاد.

همیلتون زمستان را در ایالات متحده گذرانده است، اما به طور مرتب با رئیس تیم، وولف در تماس بود تا مذاکرات در جریان باشد و سرانجام به امضا برسد. توتو وولف در این خصوص گفت:

ما همیشه معتقد بودیم که با لوئیس ادامه خواهیم داد، اما سال بسیار غیر معمولی که طی 2020 داشتیم، بدین معنی بود که برای اتمام روند مدتی طول خواهد کشید.

همگی تصمیم گرفتیم که این رابطه ورزشی را برای یک فصل دیگر تمدید کنیم و یک پروژه بلند مدت را آغاز نماییم تا گام بعدی را در تعهد مشترکمان نسبت به تنوع بیشتر در ورزش خود برداریم.

رکوردهای بدست آمده توسط لوئیس، در بهترین مکانی که جهان ورزش تا کنون دیده، او را قرار داده است. او یک سفیر ارزشمند برای برند ما و شرکای ما است.

داستان مرسدس و لوئیس توسط او در کتاب تاریخ ورزش ما طی 8 فصل نوشته شده است، و ما آماده رقابت هستیم و می‌خواهیم فصول بیشتری به آن اضافه کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد