موضوعات داغ

عملکرد شورولت بلیزر در تست تصادف IIHS چگونه بوده است؟ +‌ فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

شورولت بلیزر آخرین خودرویی است که توسط موسسه آمریکایی IIHS، مورد آزمون ایمنی قرار گرفته و در اکثر پارامترها موفق به کسب نمره خوب شده است. نسل جدید شورولت بلیزر در تصادف از هر شش گوشه نمره خوب کسب کرده است که شامل برخورد از قسمت کوچک جلو (سمت راننده و سرنشین) ، برخورد از قسمت متوسط جلو ، برخورد از کناره‌ها ، مقاومت سقف و تکیه گاه های سر و صندلی‌ها می‌شوند.

با این وجود به دلیل ضعف چراغ‌های جلو، نسل جدید شورولت بلیزر موفق به دریافت نمره ایمنی + یا Top Safety Pick نشد. چراغ‌های جلو شورولت بلیزر در آزمون‌های IIHS متوسط ظاهر شدند در حالی‌که برای کسب این رتبه، بایستی نمره خوب یا قابل قبول دریافت می‌کردند.

علت کسب این نمره، استفاده از پروژکتور HID برای چراغ‌های جلو شورولت بلیزر است که با تابش نوری خیره کننده، دید رانندگان روبرویی را مسدود می‌کنند. چراغ‌های LED کوچک نیز به دلیل تاثیر کم، قادر به بهبود نورپردازی بلیزر نیستند.

شورولت بلیزر 2021 در تیپ‌های L ، 1LT ، 2LT ، 3LT ، RS و Premier قابل خریداری است که قیمت این تیپ‌ها بین 28800 تا 42،500 دلار متغیر است. تیپ‌های ضعیف‌تر از موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی 193 اسب‌بخاری بهره می‌برند، در حالی‌که نسخه‌های قوی‌تر به موتور 2.0 لیتری توربو چهار سیلندر با 230 اسب بخار قدرت مجهز هستند. در نهایت تیپ RS‌ با بهره بردن از پیشرانه 3.6 لیتری V6 با قدرت 305 اسب بخار، قوی‌ترین نسخه موجود از شورولت بلیزر 2021 محسوب می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد