موضوعات داغ

تولید قوی ترین شاسی بلند جهان شروع شد، دوج دورانگو SRT Hellcat

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

سال گذشته سال بزرگی برای دوج بود. این شرکت که خودروهایش همیشه توان زیادی دارند، از چلنجر SRT سوپر استوک با توان ۸۰۷ اسب‌بخار، چارجر SRT هل‌کت ردآی با توان ۷۹۷ اسب‌بخار و این دورانگو SRT هل‌کت با توان ۷۱۰ اسب‌بخار رونمایی کرد.

این مدل بلافاصله به قدرتمندترین شاسی بلند دنیا تبدیل شد و در این هفته دوج اعلام کرد تولید دورانگو SRT هل‌کت را آغاز کرده است. این نسخه از دورانگو که قرار است فقط برای مدل ۲۰۲۱ ساخته شود، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه دارد و مسافت ۴۰۰ متری را در ۱۱.۵ ثانیه طی می‌کند. سرعت نهایی این مدل ۲۹۰ کیلومتر در ساعت است.

این قدرت توسط موتور V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری امکان‌پذیر شده است. تیم کونیسکیس عضو اتحاد تازه تأسیس استلانتیس گفته است:

مانند استقبال از ورود یک عضو جدید به خانواده، دورانگو SRT هل‌کت جدیدترین عضو انجمن برادری خودروهای عضلانی است.

دوج دورانگو SRT Hellcat

علاوه بر شتاب زیاد SRT هل‌کت، این مدل همچنین یک خودروی باربری نیرومند است. طبق گفته دوج، این دورانگو قابلیت حمل بار تا ۴ تُن را دارد، البته مشخص نیست وقتی چنین کاری را انجام دهد چقدر سوخت مصرف می‌کند. حتی بدون حمل بار، میانگین مصرف سوخت دورانگو SRT هل‌کت معادل ۱۲/۱۷/۱۳ مایل بر گالون برای به ترتیب شهر/بزرگراه/ترکیبی از این دو است.

دوج برای اینکه قیمت ۸۱ هزار دلاری این مدل کمی منطقی باشد، یک جلسه رانندگی یک روزه در آموزشگاه رانندگی باندورانت در آریزونا به مشتریان ارائه می‌دهد. مشتریان جدید با کمک یک مربی حرفه‌ای که آن‌ها را راهنمایی می‌کند، می‌توانند در یک محیط کنترل شده به رانندگی با دورانگو SRT هل‌کت عادت کنند.

کونیسکیس گفته است:

دوج دورانگو هل‌کت از نظر قدرت به چارجر و چلنجر می پیوندد. آغاز تولید این مدل در دیترویت نقطه عطفی برای عاشقان این نوع از خودروهاست.

دوج قصد دارد تنها حدود ۲۰۰۰ نسخه از این شاسی بلند جذاب را برای بازار آمریکا تولید کند. عرضه این مدل در نمایندگی‌ها از بهار ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد