موضوعات داغ

معرفی هایما 6P پلاگین هیبرید، ورودی هایما به تکنولوژی های روز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

امروزه اگر شرکت های خودروسازی بخواهند جایگاه خود را در بازار تقویت کرده و از رقبای خود عقب نمانند، لازم است که دچار برق گرفتگی شده و با این موج جدید تحولات در صنعت خودروسازی همراه شوند و محصولات خود را با سیستم های محرک نوین راه اندازی کنند.

شرکت خودروسازی هایما، جدیدترین خودروساز چینی است که با خودروی جدید هایما 6P وارد این بازی شده و در سبد محصولات قابل عرضه خود یک خودروی جدید پلاگین هیبریدی اضافه کرده است تا سوار بر موج تحولات، قافیه را از رقبای خود در بازار بزرگ چین و یا حتی بازارهای جهانی نبازد.

همانطور که گفتیم، محصول جدید هایما یک خودروی شاسی بلند جمع و جور با کد شناسایی 6P است که پیش فروش رسمی آن در کشور چین آغاز شده و در حال حاضر با قیمت 183 هزار و 900 یوانی ثبت سفارش می شود، ولی هنوز تاریخ دقیقی برای تحویل این خودرو به مشتریان اعلام نشده است.

طراحی ظاهری این خودرو شباهت فوق العاده زیادی به نسخه های جدید هایما S5 فیس لیفت (نسخه جدیدتر از مدل های موجود در کشور) دارد و تنها تفاوت های آن در آبی شدن حاشیه جلوپنجره، آبی شدن بخشی از رینگ های خودرو و یا وجود برخی اِلمان های آبی رنگ در داخل کابین همچون دوخت های آبی رنگ روکش های صندلی خلاصه می شود تا به همه بفهماند که این یک خودروی دوست دار محیط زیست با قلب تپنده کم مصرف و پاک است.

هایما 6P پلاگین هیبریدی

این خودرو با طول کلی 4418 میلی متر، عرض 1823 میلی متر، ارتفاع 1630 میلی متر و فاصله بین دو محور 2630 میلی متری ساخته شده که برای حرکت دادن آن یک واحد پلاگین هیبریدی به خدمت گرفته شده است.

سیستم محرک پلاگین هیبریدی این خودرو متشکل از یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژر درون سوز متصل به جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه DCT بوده و در کنار یک موتور الکتریکی سنکرونیزه مگنتی انجام وظیفه می کند و می تواند در استفاده ترکیبی مصرف سوخت 1.38 لیتری برای کارکرد 100 کیلومتر، شتاب صفر تا صد 7.5 ثانیه و یا در حالت کاملا الکتریکی، محدوده حرکت 80 کیلومتری بدون دخالت پیشرانه درون سوز داشته باشد.

باتوجه به ادعای شرکت خودروسازی هایما، پیشرانه درون سوز می تواند خروجی قدرت 139 اسب بخاری تولید کند، درحالی که موتور برقی این خودرو به تنهایی قادر به تولید خروجی قدرت 111 اسب بخاری خواهد بود که به صورت ترکیبی میزان قدرت مطلوبی را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

هایما 6P پلاگین هیبریدی

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد