موضوعات داغ

آیا جزیره کیش خودروساز خواهد شد؟

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سه شنبه هفته گذشته 21 بهمن ماه، یک تفاهم نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین شرکت خودروسازان جنوب در زمینه تولید، عرضه و استفاده از انواع موتورسیکلت های برقی و خودرو به عنوان حمل و نقل پاک جزیره کیش امضا شد و علاوه بر این، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیز با استفاده از انواع خودرو، موتورسیکلت، شاتل و یا تاکسی های الکتریکی به امضا رسید.

سه شنبه 21 بهمن، تفاهم نامه همکاری و هم افزایی میان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت خودروسازان جنوب در زمینه تولید، عرضه و استفاده از انواع خودرو و موتورسیکلت های الکتریکی به عنوان حمل و نقل پاک در جزیره کیش و همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی با بهره گیری از انواع خودرو، موتورسیکلت، شاتل و تاکسی های الکتریکی به امضا رسید.

به گزارش خودروبانک و به نقل از ماشین نیوز، غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این موضوع که از نظر حقوقی و قانونی ممنوعیت ورود موتورهای شارژی به جزیره کیش اعلام شده است، اضافه کرد که برای اجرای این طرح ورود 100 دستگاه موتور شارژی در قالب یک برنامه دقیق و منظم در دستور کار قرار گرفته است.

علاوه بر این، اجرای این طرح با همکاری و هم افزایی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش و شرکت خودروسازان جنوب عملیاتی خواهد شد و علاوه بر مسیر اختصاصی دوچرخه سواری، راه اندازی ایستگاه ها و مسیرهای ویژه برای تردد موتورسیکلت و دوچرخه به طول 42 متر پیش بینی شده است که تا پایان سال اجرایی زیر ساخت های لازم ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به لزوم تولید خودرو و بهره مندی از فناوری های جدید در صنعت خودروی پاک که نیاز جدی کشور است، اضافه کرد که سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری شرکت خودروسازان جنوب نسبت به راه اندازی خط تولید خودورهای پاک اقدام کرده و گفتگوهای متعددی در خصوص بهره مندی از امکانات کیش خودرو با وزارت صنعت و معدن انجام داده است. علاوه بر این شرکت سایپا نیز در خصوص راه اندازی خط تولید خودروی های برقی در جزیره کیش اعلام آمادگی کرده است.

با این حال موتورسیکلت هایی که در این طرح مورد استفاده قرار خواهند گرفت، موتورهایی هستند که در فرانسه، ایتالیا و آلمان مورد استفاده قرار گرفته و از آخرین فناوری روز دنیا برخوردار هستند و باطری های به کار رفته در این محصولات هم از لیتیوم یون بوده و موتورهای ساخته شده به دست بوش آلمان دارند که از بالاترین سطح استاندارد در کشور برخوردار هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد