موضوعات داغ

ملاقات با KMC T8 کرمان موتور، پیکاپ جدید پرادعای بازار + فیلم

عکس مطلب اول

سال گذشته و در فصل تابستان بود که تصاویری از خودروی پیکاپ شرکت JAC منتشر شد و این احتمال داده شد که شرکت خودروسازی کرمان موتور این خودروی پیکاپ را به عنوان محصولی جدید وارد بازار کشور خواهد کرد تا اینکه بالاخره این خبر رسماً تایید شد و امروز پای اولین نمونه به تهران رسید، لذا سریعاً خود را به این خودرو رساندیم تا گزارش کاملی از این خودرو برای شما تهیه کنیم.

پیکاپ KMC T8 در ظاهر خود یک طراحی مدرن دارد و از امکانات خوبی هم بهره مند است و هدف اصلی آن را می‌توان پر کردن خلاء برندهای مطرح اروپایی و آسیایی دانست که با تحریم مجدد صنعت خودروسازی و ممنوعیت واردات خودرو به کشور، جای خالی مدل‌های بروز آنان به شدت احساس می‌شود.

کی ام سی T8

با ممنوعیت واردات خودرو و افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در بازار خودروهای وارداتی، تنها برخی گزینه‌های محدود از جمله پیکاپ ریچ زامیاد، آمیکو آسنا ، فوتون تونلند و یا خودروی کاپرا 2 برای مشتریان باقی می‌ماند که نسبت به خودروهای وارداتی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند، هرچند باز هم قیمت بالایی برای عموم مصرف‌کنندگان در بازار دارند.

حال کرمان موتور برای ایجاد تنوع در بازار کاملاً تکراری خودروهای پیکاپ کشور، عرضه پیکاپ کی ام سی T8 تحت برند خود را در دستور کار قرار داده و سعی دارد خودرویی قدرتمند و مطمئن را با مشخصات فنی و حمل بار مناسب در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. باتوجه به شرایط فعلی بازار، این انتظار وجود دارد که خودروی پیکاپ کی ام سی T8 به سرعت جایگاه خود را در بازار کشور پیدا کند.

طراحی ظاهری

خودروهای پیکاپ تقریباً یک خودروی همه کاره هستند و برخلاف خودروهای وانت که تنها برای جابجایی بار و وسایل از آنان استفاده می‌شود، خودروهای پیکاپ با داشتن دو ردیف صندلی در داخل کابین به یک خودروی همه کاره تبدیل شده‌اند. خودرویی که امکان حمل 5 سرنشین بزرگسال را دارد و در عین حال می‌تواند برای جابجایی بار و وسایل هم مناسب باشد.

KMC T8

به همین خاطر درست مثل خودروهای شاسی‌بلند و سواری، توجه ویژه‌ای بر روی طراحی خودروهای پیکاپ هم می‌شود تا یک طراحی زیبا و بروز مناسب با سلیقه کاربران و خانواده‌ها داشته باشد. خودروی پیکاپ KMC T8 نیز همین ویژگی را دارد و شاهد یک طراحی بسیار خوب و متناسب با سلیقه عموم هستیم که در بخش جلو می‌توان به یک جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های پیشرفته زنون در اطراف آن اشاره کرد.

می‌توان بر روی ایمنی خودرو حساب باز کرد؟

پیکاپ T8 به جرات یکی از ایمن‌ترین پیکاپ‌های موجود در کشور است که امکانات و تجهیزات ایمنی بسیار زیادی را در خود جای داده تا خیال کاربرانش را از رانندگی با آن راحت کند.

کابین کی ام سی T8

در این خصوص می‌توان به کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، دوربین دید عقب، سنسور پارک، سیستم ترمز ضدقفل ABS ، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD ، سیستم کمکی ترمز اضطراری BOS، سیستم کنترل ایستایی خودرو در سربالاییHAC ، ترمز کمکی هیدرولیکیHBA ، کنترل کشش TCS ، کنترل دینامیکی خودروVDC ، کنترل پایداری الکترونیکیESC و همچنین سیستم نظارت بر فشار باد لاستیک‌هاTPMS اشاره کرد.

امکاناتی که با خرید خرید پیکاپ KMC T8 نصیبتان خواهد شد

پیکاپ KMC T8 در بحث امکانات رفاهی و کاربردی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌توان گفت که به امکانات مختلفی همچون سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، چراغ خودکار، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ‌های جلو زنون، چراغ‌های عقب LED، چراغ‌های مه‌شکن در جلو و عقب، آینه‌های جانبی مجهز به گرمکن، روکش‌های چرمی فرمان و صندلی‌ها، کلیدهای کنترل صوتی بر روی فرمان، کامپیوتر سفری، پاور ویندوز، باز شدن تمامی شیشه‌ها به صورت تک لمسی، رکاب جانبی، چراغ‌های مخصوص روز، تریم داخلی مشکی، سیستم سرگرمی همراه با 6 بلندگو، بلوتوث و ورودی USB، عایق درب موتور، جک بادی نگهداره درب موتور و همچنین سیستم کروز کنترل مجهز شده است.

پیکاپ KMC T8، خودرویی مطمئن با مشخصات فنی بسیار مناسب

برای تامین نیرو محرکه پیکاپ کی ام سی T8 در زیر کاپوت این خودرو پیشرانه چهار سیلندر بنزینی با حجم سیلندر 2 لیتری مورد استفاده قرار گرفته که به لطف سود جستن از پرخوران‌های توربوشارژر و همچنین بهره‌مندی از انژکتورهای چند نقطه‌ای، می‌تواند خروجی قدرت مطلوبی در اختیار کاربران خود قرار دهد.

به طور دقیق پیشرانه 2 لیتری کی ام سی T8 می‌تواند در محدوده 5000 دور بر دقیقه حداکثر خروجی 174 اسب بخار تولید کند، درحالی که میزان خروجی گشتاور این خودرو در محدوده 1800 الی 4000 دور بر دقیقه به چیزی حدود 290 نیوتن‌متر خواهد رسید.

موتور KMC T8

برای دریافت و انتقال این نیرو به سمت تمامی چرخ‌های خودرو، در حال حاضر تنها یک انتخاب وجود دارد و آن هم جعبه دنده 6 سرعته دستی است، اما این انتظار وجود دارد که در آینده یک جعبه دنده اتوماتیک هم به گزینه‌های قابل عرضه به مشتریان اضافه شود، هرچند تاکنون اشاره‌ای به گیربکس اتوماتیک بر روی این خودرو نشده است.

از ویژگی‌های فنی بسیار خوب این خودرو می‌توان به استانداردهای آلایندگی یورو 5، سیستم فرمان هیدرولیکی، سیستم ترمز دیسکی برای تمامی چرخ‌ها، سیستم تعلیق مستقل دوجناقی دوبل با فنر مارپیچ، قفل دیفرانسیل برقی، حجم مخزن سوخت 76 لیتری و همچنین رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی بر روی چرخ‌ها اشاره کرد.

ابعاد پیکاپ T8

خودروی پیکاپ T8 در ابعاد و اندازه خود با طول کلی 5325 میلی متر، عرض 1880 میلی متر، ارتفاع 1830 میلی متر و فاصله بین دو محور 3090 میلی متری ساخته شده و همین موضوع باعث شده تا قسمت باری به طول 1520 میلی‌متر، عرض 1520 میلی‌متر، ارتفاع 470 میلی‌متر و ظرفیت بار مجاز 840 کیلوگرمی بدست آید. وزن خشک این خودرو نیز بدون مایعات کمتر از 2 تن اعلام شده است.

قیمت پیکاپ KMC T8

قیمت پیکاپ KMC T8 کرمان موتور حدود 700 میلیون تومان است که فعلاً به صورت محدود توسط نمایندگی‌های این شرکت عرضه شده اما احتمالاً به زودی شاهد عرضه گسترده‌تر این خودرو توسط کرمان موتور خواهیم بود.

نظرات کاربران

15 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/28
من به شخصه عاشق ماشین های چینی هستم و از این وانت هم فوق العاده خوشم اومده اما حیف که پول خریدش رو ندارم.من به شخصه همیشه آرزو داشتم که یک ماشین چینی مدل جدید بخرم ولی از آنجایی که همیشه هشتم که گرو نهم است از این کار فعلا عاجز هستم.من تازه تونستم موتور گازی ام رو به یک پراید هاپ بک مدل 75 تبدیل کنم ولی امیدوارم روزی برسه که این پیکاپ رو بخرم.خیلی ازش خوشم اومدش.می بخشید که خیلی ادبی نوشتم چون تازه دیپلم خودم رو از مدرسه فنی و حرفه ای گرفتم.
1399/11/30
دچار سندروم استکهلم از نوع بونجل چینیش شدی!!
1400/5/20
من هم به شخصه عاشق صداقت و ادب و افتادگی شما هستم،ان شاالله که به زودی می‌خری
1399/11/29
چرا این سایز لاستیک با این هیکل نمیخونه؟
1399/12/1
حالا این خیلی بد نیست ولی کلا تولیدات ایران انگار هیچ بویی از تناسب چرخ و بدنه نبردند. همون دنا پلاس رو ببین اگه یه دست رینگ و لاستیک با اندازه بزرگتر روش میگذاشتن چقدر جذاب تر میشد. بعدا هم نمیشه اضافه کرد چون طراحی اولیه محدودش میکنه.
توجیه اقتصادی هم نداره چون دارن خیلی بیشتر از قیمت تمام شده و با حذف خیلی از آپشنها میدن به ملت!
1399/11/29
دوتن وزن فقط 174 اسب بخار یکی میخواد کمک کنه این تکون بخوره چطور میخواد بار هم ببره چینی مسخره
1400/1/8
هیچی از ماشین حالیت نیست چرا نظر میدی ؟؟
اولا که واسه آفرود و باربری باید گشتاور خوبی داشته باشه ماشین
دوماً این ماشین از یک موتور ۲ لیتری ۲۹۰ نیوتون گشتاور گرفته و چیز کمی نیست در آفرود
1399/11/30
از نظر ظاهر و امکانات ماشین خوبی هست و به نظر از فنی هم قابل قبول باشه ولی چرا کرمان موتور رو جزئیات زیاد توجه نکرده. اومده برند سازی کرده و اسم محصول رو kmc t8 گذاشته پس چرا رو چرخهای ماشین هنوز ارم jac هست....... زیرپایی ماشین هم که نوشته s3 که مشخصه بار جک s3 هست....
1399/12/22
نمیدونم چرا همیشه مغرضانه و بدون تحلیل و دانش حرف میزنیم. یعنی چی چینیه؟ الان تو کل دور و ورتون بگردید ۹۰ درصد چیزهای خونتون یا چینیه و یا مونتاژ چین. اولا موتور این ماشین ۲۰۰۰ توربو شارژ هست و موتور تقویت شده S5 هست که من پیشنهاد میکنم فیلم های درگش رو‌ببینید ثانیا سیستمهای کنترل و کشش پایداری شرکت بوش و HAC و EBD و سیستم کنترل لغزش و کی لس و... هم دارد ضمن اینکه بیاید با هم ردیفان خودش مقایسه کنید از لحاظ قدرت و کشتاور موتور به مراتب بالاتر هستش. من نمیدونم درد ما جماعت چیه وقتی که نمیتونیم بخریم فقط چرت و‌پرت میگیم و الکی و از روی شکم حرف میزنیم
1399/12/23
درود بر کلامت.
1400/1/24
یک کلام حرف حساب
1400/2/5
روی کاغذ مشخصات خوبی داره. انشالله که در عمل هم همینطور باشه. قطعا با خدای پیکاپ یعنی هایلوکس فاصله زیادی خواهد داشت اما بنظرم باید خوشبین بود. پیشرفت چینی ها خارق العاده ست.
1400/2/8
های لوکس فقط ۱۶۰ اسب قدرت داره
1400/4/27
ببر کاغذی
1400/8/19
اینکه کمی بازار خشک و بی روح دچار تنوع بشه خوبه... اما با توجه به قیمت این ماشین و اصطحلاک بالای سیستم های توربوشارژ توی این رنج قیمت پیکاپ امیکو اسنا گزینه مناسب تری به نظر میاد باز هم دوستانی که خریداری کردن بیان در ارتباط با زیرپا و فنی ماشین نظر بدن بهتر میشه جمع بندی کرد