موضوعات داغ

پژو e-Rifter معرفی شد، تنوع محصولات الکتریکی خودروساز فرانسوی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پژو اخیرا تمرکز زیادی بر تولید محصولات الکتریکی داشته است و مینی ون جدید این شرکت یعنی e-Rifter نیز در راستای همین روند به بازار عرضه شده است. پژو ریفتر برقی از پیشرانه الکتریکی به قدرت 134 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن‌متر بهره می‌برد و پکیج باتری‌های آن نیز 50 کیلووات ساعت ظرفیت دارد. پژو ریفتر برقی مطابق چرخه WLTP‌ می‌تواند مسافتی برابر 271 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند.

حداکثر سرعت پژو ریفتر برقی 134 کیلومتر بر ساعت خواهد بود و این مینی ون الکتریکی می‌تواند در 11.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این اعداد و ارقام برای یک خودرو کار و تجاری الکتریکی قابل قبول به نظر می‌رسند.

پژو ریفتر برقی

جولی دیوید ، مدیر عامل پژو انگلستان در مراسم معرفی پژو ریفتر برقی این خودرو را گزینه‌ای ایده آل برای استفاده خانواده‌ها و مشاغل توصیف کرد. پژو ریفتر برقی در چیدمان پنج صندلی و هفت صندلی قابل سفارش خواهد بود.

همراه پژو ریفتر الکتریکی، یک شارژر تک فاز 7.4 کیلوواتی و یک شارژر سه فاز 11 کیلوواتی ارائه می‌شود. این خودرو از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و پر شدن باتری آن از صفر تا هشتاد درصد با استفاده از شارژ سریع، حدود سی دقیقه به طول می‌انجامد. در صورتی که مالک بخواهد پژو ریفتر الکتریکی را با استفاده از پریز برق خانگی شارژ کند، شارژ کامل باتری این خودرو حدود هفت ساعت و نیم زمان خواهد برد.

پژو برای خریداران ریفتر برقی امکان رانندگی اقتصادی را با حالت رانندگی اکو ایجاد کرده است. در این حالت قدرت و گشتاور پیشرانه الکتریکی محدود خواهد شد و برد خودرو افزایش خواهد یافت. حالات دیگر رانندگی نیز نرمال و پاور هستند که حالت دوم برای رانندگی معمولی و حالت سوم برای رانندگی اسپرت تعبیه شده است. هشدار خروج از خط، ترمز اتوماتیک و رادار نقطه کور بخشی از امکانات پژو ریفتر برقی هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد