موضوعات داغ

حواشی کوییک با فرمان سمت راست و کلید سمت چپ در آفریقا + جوابیه سایپا

عکس مطلب اول

اخیراً انتشار عکس هایی در فضای مجازی که یک خودروی کوییک سایپا را در آفریقا نشان می دهد در حالی که فرمان آن در سمت راست است اما کلیدهای کنترلی شیشه ها در سمت چپ است، بسیار پرحاشیه شده است. در این خصوص امروز سایپا بیانیه ای منتشر کرد و به این حواشی واکنش نشان داد.

علی کریمی، سرپرست معاونت صادرات گروه سایپا می گوید که هنوز هیچ خودرویی با فرمان سمت راست به آفریقا صادر نشده و تنها مذاکراتی در این خصوص انجام شده است.

علی کریمی می گوید:

اخيرا فيلم و عكس هايی از یک خودرو كویيك در برخی سایت ها و فضاي مجازي منتشر شده كه فرمان آن سمت راست اما دکمه‌های کنترل آینه و بالابر شیشه‌ها، سمت چپ است.

در این خصوص ابتدا بايد تاكيد كنم كه سايپا هيچ خودروي فرمان راستی به كشورهاي آفريقايی صادر نكرده و انتشار تغییرات کارگاهی توسط شرکت آفریقایی به نام سایپا، کذب و یک بداخلاقی رسانه‌ای است.

علی کریمی می گوید که یک شرکت استارتاپی به نام مورزا چند دستگاه کوییک خریده و به آفریقای جنوبی و زیمباوه برده تا تحقیقاتی را روی آن انجام دهد و کارهای انجام شده روی این خودرو توسط این استارتاپ ربطی به سایپا ندارد. اگر قرار باشد تغییراتی روی این خودرو صورت بگیرد قطعاً سایپا باید آن را تایید کند و فعلاً سایپا اصلاً پروژه ای برای تولید این خودرو با فرمان سمت راست ندارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد