موضوعات داغ

نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر 2022 رونمایی شد، شاسی بلند 7 سرنشین با اسکلت ایکس تریل

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

کمپانی خودروسازی میتسوبیشی پس از سال ها عرضه نسخه فعلی اوتلندر و بروزرسانی های متعدد، در نهایت نسل جدید آن را به تازگی رونمایی کرد تا تحولی در محصولات قابل عرضه خود ایجاد کند، اما این خودرو حاصل اولین همکاری مشترک با شرکت خودروسازی نیسان است و از برخی ویژگی محصولات این شرکت برای توسعه نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر استفاده شده است.

همانطور که گفتیم، نسل جدید شاسی بلند میتسوبیشی اوتلندر حاصل همکاری نوپای این شرکت با نیسان است و به همین منظور برخی ویژگی های آن با خودروی نسل جدید نیسان ایکس تریل 2021 (روگ) مشترک است که در این زمینه می توان به سیستم محرک، فاصله بین دو محور و یا برخی قسمت های داخلی کابین اشاره داشت، با این حال نسل جدید میتسوبیشی اوتلندر به شما 3 ردیف صندلی استاندارد می دهد که برای خیلی از کاربران می تواند جذاب باشد.

میتسوبیشی اوتلندر 2022

میتسوبیشی اوتلندر نسل جدید یک خودروی شاسی بلند جمع و جور شیک است که طراحی ظاهری آن پیشرفت های چشمگیری به خود دیده تا پویایی بیشتر و ظرافت بالاتری داشته باشد. در قسمت جلو می توانیم طراحی نسل جدید میتسوبیشی برای محصولات شاسی بلند این شرکت را شاهد باشیم، اما تغییراتی در جزییات این طراحی داده شده تا ظرافت و جذابیت بیشتری بر روی میتسوبیشی اوتلندر نسل جدید داشته باشد.

و اما تغییرات بزرگ تری که باعث شده یکی از نقطه ضعف های میتسوبیشی اوتلندر تبدیل به یک نقطه قوت شود، طراحی قسمت عقب با اضافه کردن چراغ های پیشرفته در کنار سپر حجیم آن خواهد بود که از یک طراحی زمخت و نه چندان جذاب در نسل قبل به یک طراحی پویا و متناسب با سلیقه عموم تبدیل شده است. در اطراف سپر هم دو خروجی اگزوز دیده می شود که صرفا تزئینی هستند و از زیر آنان خروجی اگزوز اصلی به راحتی دیده می شود.

در داخل کابین، دیدن الگوبرداری ها و استفاده از تجهیزات نیسان کار سختی نیست و همان ابتدای کار نمایشگر سرگرمی و نمایشگر اطلاعات خودرو جلب توجه می کنند که هردوی آنان مستقیما از خودروی نیسان ایکس تریل فاکتور گرفته شده اند.

میتسوبیشی اوتلندر 2022

در بخش فنی، یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری خطی به همراه یک گیربکس اتوماتیک CVT دیده می شود که در واقع یک گزینه مشترک با خودروی نیسان ایکس تریل نسل جدید است و در حداکثر کارایی خود می تواند خروجی قدرت 181 اسب بخاری و گشتاور 245 نیوتن متری تولید کند.

نیروی تولیدی شاید برای استفاده های شهری در شرایط استاندارد کافی باشد، اما وقتی یکسری وسایل در جعبه عقب و 7 سرنشین بزرگسال داخل کابین داشته باشید، این خودرو شاید کمی کسل کننده شود و عملکرد سریع و قدرتمندی نداشته باشد، هرچند میتسوبیشی به مشتریانش نوید یک پیشرانه اقتصادی را می دهد و از چنین پیشرانه ای نباشد انتظار عملکرد بالا در شتاب گیری و سرعت را داشت. در ادامه نیروی تولید شده موتور با انتخاب مشتری، به سمت چرخ های جلو و یا به تمامی چرخ ها ارسال خواهد شد.

میتسوبیشی سیستم چهارچرخ محرک ماشینش را Super All-Wheel Control معرفی کرده است و متفاوت از سیستم های محرک دیگر محصولاتش خواهد بود. سیستم انتقال قدرت این خودرو به یک کلاچ مرکزی هیدرولیک مجهز شده و می تواند بلافاصله انتقال نیرو به تمامی چرخ های اتومبیل را در زمان نیاز فراهم کند.

طبق گفته میتسوبیشی، نیازی نیست که ارسال نیرو به چرخ های عقب دائمی باشد و در شرایطی که لغزش احساس شود، نیروی ارسالی به سمت چرخ هایی که دارای کشش هستند هدایت خواهد شد.

میتسوبیشی اوتلندر 2022

میتسوبیشی اوتلندر 2022 با ویژگی های ایمنی استاندارد بیشتری راه اندازی خواهد شد و مشتریان حتی در مدل های پایه این خودرو می توانند از سیستم کمک رانندگی خودکار MI Pilot Assist بهره مند شود که با استفاده از کروز کنترل تطبیقی، سیستم تشخیص خروج از جاده و برخی سنسورهای دیگر می تواند به کاهش خستگی راننده در بزرگراه کمک کند.

از امکانات و تجهیزات ایمنی مهم این خودرو می توان به سیستم تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، چراغ های جلو اتوماتیک، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار نقاط کور و کمک نگهدارنده خودرو بین خطوط و برخی تجهیزات دیگر اشاره کرد که برخی از آنان در آپشن های متوسط و بالاتر ارائه خواهند شد.

هنوز قیمتی برای عرضه این خودرو به مشتریان تعیین نشده، اما اگر با همان محدوده قیمت نسل قبل و کمی بالاتر راه اندازی شود، می تواند تبدیل به ارزان ترین خودروی شاسی بلند با 3 ردیف صندلی در بازار شود و حتی ممکن است شرایط بهتری نسبت به نسخه 5 سرنشین نیسان ایکس تریل در بازار داشته باشد.

میتسوبیشی اوتلندر 2022

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/11/29
داخل خودرو خیلی خیلی قشنگ تر شده. اما متاسفانه با این قیمتهایی که در بازار ایران وجود داره، خرید ماشین های ژاپنی رو باید از ذهنمون دور کنیم! البته به نظ من برخی چیزها از جمله تریم بالای خودرو که تمامی مشکی شده است، داخل خودرو را دلگیر و تیره کرده است. به نظر من درطراحی چراغهای جلو و عقب کمی بیش از اندازه اغراق شده. اما جمعا قشنگه. خوش به حال مردم دنیا که به راحتی میتونند چنین خودروهایی سوار بشوند.
1399/11/29
واقعا اینا اشغال سازن بیایدایران ببین ماچی میسازیم فرغون میسازیم پرادو قالب میکنیم.
1399/11/30
خیلی خوشگل و جذاب شده. میتسوبیشی یه تکونی به طراحیش داده