موضوعات داغ

افت شدید تولید خودرو در کانادا، وضعیت نامطلوب خودروسازی کشورهای مشترک المنافع

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

صنعت خودروسازی کانادا بیش از آنچه تصور می‌شود عقب مانده است اما سال گذشته به پایین ترین سطح خود در سه دهه گذشته رسیده است.

طبق نظر مشاوران شرکت خودروسازی DesRosiers در خبرگزاری Automotive News Canada، تولید خودروهای جدید این کشور در سال گذشته به 1.4 میلیون دستگاه کاهش یافته است که در مقایسه با 2 میلیون دستگاه در سال 2019، بیش از 25 درصد افت را نشان می‌دهد.

در حقیقت، به علت شرایط پیش آمده، انتظار می‌رفت که تولید جهانی در سال 2020 کاهش یابد. به علت همه گیری ویروس و مشکلات مربوط به آن، پیش بینی شده بود که تولید جهانی می‌تواند حتی تا 20 درصد کاهش یابد. اما همه این ها مربوط به کووید 19 نمی‌شود.

تولید خودرو در سال 1999 به اوج خود رسید. در آن زمان تولیدات کارخانه های خودروسازی کانادا 17 درصد از کل تولیدات آمریکای شمالی را تشکیل می‌داد اما از آن زمان به بعد روند آن نزولی شد. این مقدار در سال 2020، به 11٪ رسیده و از ایالات متحده و مکزیک عقب افتاده است.

کارخانه اوشاوا برای شروع دوباره تولید پیکاپ های فول‌سایز برنامه ریزی کرده است و تولید و تحویل خودروهای الکتریکی BrightDrop در Ingersoll، با شروع تولیدات کارخانه جنرال آغاز می‌شود.

این کار بدون شک باعث بازگشت خوشایند اقتصاد کانادا به اوج خود می‌شود و می‌توان گفت که به یک بازگشت تاریخی تبدیل خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد