موضوعات داغ

با عرضه خودرو در بورس، شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو حذف می شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

براساس مصوبه جدید کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با عرضه خودروهای تولیدی در بورس، شورای رقابت از پروسه قیمت ‌گذاری خودرو حذف خواهد شد!. کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز سه‌ شنبه به بررسی ماده ۴ طرح تحول صنعت و بازار خودرو پرداخت و با حضور نماینده شورای نگهبان به اصلاح آن پرداخت که بر این اساس مقرر شد خودرو‌های تولید شده داخلی در بورس عرضه شوند.

در پروسه عرضه خودرو در بورس که طرح اولیه آن در بهار 99 در دستور کار قرار گرفت، قرار بود شورای رقابت را در فرآیند قیمت ‌گذاری خودرو موظف به تعیین قیمت پایه محصولات خودروسازان کنند. این درحالیست که در نشست روز سه ‌شنبه، اعضای کمیسیون صنایع مجلس رای به حذف شورای رقابت در پروسه قیمت‌ گذاری خودرو داده ‌اند.

حال باتوجه به این خبر، به نظر می رسد که سیاست گذاران با حضور دوباره شورای رقابت در جریان قیمت گذاری خودرو مخالف هستند و نمایندگان را راضی به حذف شورای رقابت در قیمت گذاری پایه خودرو کرده اند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از خودروپلاس، با این وجود عرضه هر محصولی در بورس کالا مستلزم عرضه با قیمت پایه است که در این زمینه نمایندگان مجلس، سازمان حمایت را جایگزین شورای رقابت خواهند کرد. بنابراین اگر فروش خودرو از مسیر بورس کالا در مجلس و شورای نگهبان نهایی شود، شورای رقابت دیگر وظیفه ای برای قیمت گذاری خودرو نخواهند داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد