موضوعات داغ

پلاک ایران ۱۱ دوباره استفاده می شود، شماره گذاری با کد پلاک های قدیمی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا چندی پیش با اشاره به روند جدید تعویض پلاک و شماره ‌گذاری با استفاده از پلاک‌ های فک شده و قدیمی، اعلام کرد که مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور بیش از 62 میلیون ظرفیت پلاک دارد که با احتساب حدود 23 میلیون پلاک نصب شده و 32 میلیون پلاک فک شده، تا به امروز نزدیک به 55 میلیون تخصیص داده شده است.

به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا با اشاره به پیگیری پلیس و مصوبه هیئت دولت مبنی بر استفاده مجدد از پلاک ‌های فک شده قدیمی، اضافه کرد که برابر این مصوبه مقرر شده است تا پلاک هایی که بیش از یکسال از فک شدن آنها گذشته و در انبارهای مراکز شماره گذاری نگهداری می شوند، با حفظ سوابق به شخص و خودروی دیگری واگذار شوند.

در حال حاضر حدود 20 میلیون پلاک وجود دارند که بیش از یکسال از فک آنها گذشته است و حال این کد پلاک ‌ها دوباره به چرخه واگذاری برمی گردند و به مرور زمان و به صورت سیستمی، به متقاضیان پلاک تخصیص داده می شود. به طور مثال در هفته جاری مراجعان در مراکز شماره گذاری تهران به پلاک های ایران 55 و در هفته ‌های آتی به سایر کد پلاک ‌ها شماره گذاری می شوند.

از این به بعد کد پلاک‌ های فک شده قدیمی به صورت سیستمی به مراجعه کنندگان واگذار می شود و هیچ محدودیتی برای این واگذاری وجود نخواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد