موضوعات داغ

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس مدل 2022 معرفی شد، تغییرات جدید در سدان پرفروش دایملر

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

مرسدس بنز روز گذشته نسخه جدید 2022 خودروی سدان C کلاس را معرفی کرد. یکی از با ارزش ترین برندهای این شرکت که از سال 1982 میلادی تاکنون موفق شده میزان فروش 10.5 میلیون دستگاهی را نصیب این خودروسازان آلمانی کند و به همین دلیل یکی از با ارزش ترین برندهای این خودروساز لوکس آلمانی به شمار می رود.

برای سال ها، خانواده C کلاس مرسدس بنز سطح پایه محصولات این شرکت بودند که خیلی ها آرزوی رسیدن به آن را داشتند، اما امروزه با معرفی خانواده A کلاس و B کلاس، دیگر خانواده C کلاس مدل های پایه این شرکت نیستند و در واقع با قرار گرفتن در سطوح پایین تر از E کلاس و S کلاس، به محصولاتی استراتژیک برای مرسدس بنز تبدیل شده اند.

مرسدس بنز C کلاس 2022

مرسدس بنز C کلاس جدید تغییرات محسوسی در بخش های مختلف بویژه ابعاد و اندازه خود داشته است. در ظاهر شاید C کلاس جدید ظاهر قبلی خود را حفظ کرده، اما در داخل کابین الگوهای زیادی از برادر بزرگ تر خود یعنی S کلاس گرفته و با تغییراتی جزیی داخل کابین C کلاس جدید مرسدس بنز مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر نسخه های استاندارد، نسخه استیشن هم به مشتریان عرضه خواهد شد که می تواند فضای کابین بیشتر و فضای مناسب تری برای خانواده های پرجمعیت فراهم کند.

نسخه جدید مرسدس بنز C کلاس تقریبا از همه لحاظ ابعاد بزرگ تری نسبت به نسخه قبلی خود دارد. فاصله بین دو محور خودرو چیزی حدود 2.54 سانتی متر افزایش پیدا کرده و باعث شده تا فضای پای سرنشینان عقب حدود 2 سانتی متر افزایش پیدا کند. ایجاد تغییراتی در ارتفاع داخل کابین هم باعث شده تا حدود 1.5 سانتی متر فضای سر بیشتری برای سرنشینان به همراه داشته باشد، با اینکه ارتفاع کلی خودرو اندکی کاهش پیدا کرده است.

مرسدس بنز C کلاس 2022

به طور کلی، نسخه جدید C کلاس دارای طول 468 سانتی متری، عرض 186 سانتی متری و ارتفاع 174.7 سانتی متری است که نسبت به مدل قبل حدود 6.35 سانتی متر طول بیشتر و 1 سانتی متر عرض بیشتر دارد، اما ارتفاع خودرو همانطور که گفتیم نسبت به نسخه اصلی کاهش 1 سانتی متری تجربه کرده است.

برای عرضه در بازار ایالات متحده آمریکا، تنها یک گزینه برای مشتریان وجود دارد و آن هم نسخه C300 خواهد بود که در بخش فنی خود به یک پیشرانه چهار سیلندر بنزینی مجهز شده و توسط یک موتور الکتریکی 48 ولتی حمایت می شود.

پیشرانه اصلی با حجم 2 لیتری می تواند گشتاور 400 نیوتن متری و خروجی قدرت 255 اسب بخاری در محدوده 5800 دور بر دقیقه داشته باشد و میزان قدرت موتور الکتریکی تنها 20 اسب بخار خواهد بود، اما در مقابل خروجی گشتاور بسیار خوب 200 نیوتن متری دارد که می تواند تاثیر چشمگیری در عملکرد بهتر خودرو داشته باشد.

مرسدس بنز C کلاس 2022

باوجود عرضه مرسدس بنز C300 به صورت چهارچرخ محرک و تک محور محرک، هر دو نسخه از یک جعبه دنده مشترک 9 سرعته 9G-Tronic بهره مند هستند که حدود 30 درصد وزن کمتری نسبت به مدل های مشابه خود دارد و کاهش وزن خودرو نوید بخش صرفه جویی در فضای اختصاص داده شده، بهره وری سوخت و همچنین افزایش کارایی خودرو داشته باشد.

در حال حاضر هیچ تاریخ دقیقی برای عرضه این خودرو اعلام نشده و طبیعتا قیمت آن هم اعلام نشده است، اما می دانیم که عرضه این خودرو از اوایل سال 2022 میلادی آغاز می شود.

مرسدس بنز C کلاس 2022

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد