موضوعات داغ

احتمال واردات بی ام و سری 7 جدید به ایران

عکس مطلب اول
چندی پیش در مقاله‌ای جداگانه به این موضوع پرداختیم که با لغو تحریم‌های مختلف از جمله صنعت خودروسازی در قالب برجام، امید به حضور خودروسازان بزرگ جهانی و محصولاتشان در کشور بالا گرفته است و در ادامه در خلال جشن صد سالگی بی ام و، شرکت پرشیا خودرو برای وارد کردن لوکس‌ترین برند کمپانی بی ام و یعنی سری 7 به داخل کشور ابراز علاقه کرده که با توجه به قانون منع واردات خودروهای لوکس براساس حجم موتور، لوکس‌ترین باواریایی آلمان‌ها می‌تواند با پیشرانه‌های سطح پایین خود در بازار خودرویی کشور حضور داشته باشد و در این مراسم مدیران پرشیا خودرو اعلام کردند در حال تلاش برای اخذ مجوزهای لازم جهت واردات لوکس ترین مدل بی ام و است. نسخه 740e مدلی است که در اصل مدلی هیبریدی از سری خانواده لوکس بی ام و سری 7 است و مدل مدنظر پرشیا خودرو که با قوانین جاری واردات کشور مطابقت داشته باشد همین مدل است. در ادامه با ما همراه باشید تا مختصری سیستم محرک و امکانات این خودرو را با هم مرور کنیم.

احتمال ورود سری 7 هیبریدی به ایران

همانطور که گفتیم، بی ام و سری 7 با کد شناسایی 740e، خودرویی هیبریدی از سری 7 است که پیشرانه محرک آن از یک موتور 4 سیلندر بنزینی توئین پاور مجهز به تکنولوژی توربوشارژر و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که در مجموع خودروی لوکس سدان بی ام و را در کنار سیستم محرک xDrive، تبدیل به خودرویی چهارچرخ محرک کرده‌اند.
از لحاظ مقدار قدرت تولیدی این سیستم محرکی هم گفته شده که به ازای مصرف سوخت 2.1 لیتری در هر صد کیلومتر توسط پیشرانه درون سوز بنزینی، حداکثر قدرتی 326 اسب بخاری تولید می‌شود و با حمایت موتور الکتریکی توسط باتری‌های لیتیوم یونی ولتاژ بالا، می‌توان به حداکثر قدرتی 95 اسب بخاری توسط موتور الکتریکی رسید که در مجموع قدرتی حدودا 400 اسب بخاری (با اتلاف انرژی) بدست می‌آید. گفتنی است که با وجود چنین سیستم محرکی، مقدار گازهای آلاینده تولیدی این بی ام و به 49 گرم در هر کیلومتر رسیده است.
در عملکرد شرکت خودروسازی بی ام و ادعا داشته که با استفاده از این پیشرانه بر روی بی ام و سری 7، به شتاب صفر تا صد 5.5 ثانیه‌ای و حداکثر سرعتی 240 کیلومتر بر ساعتی دست پیدا کرده است.
امیدواریم این شرکت بتواند مجوزهای لازم را برای واردات این لوکس زیبای باواریایی کسب کند و همانند بی ام و i8 این مدل به حاشیه نرود و سگمنت لوکس کشور را کمی رونق دهد.

نظرات کاربران

10 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1394/12/19
آقازاده ها بخرن ما هم تو کف باشیم ...
1394/12/19
چه موتور نابي داره اميدوارم هر چه زود تر وارد شه
1394/12/19
فوق العادهس قبل خیلی ها میگفتن حجم موتور پایین بدرد این ماشین نمیخوره ولی بنظر من موتور دو لیتری هیبریدی بهترین موتور برای این خودروه چون کسایی که این ماشیبن رو میخرن فک نکنم بخوان باهاش 200 تا برن یا باهاش لایی کشی کنن سری هفت یه خودروی لوکس با کمی چاشنی اسپرته که همین موتور جوابشو میده
1394/12/19
ان شاا... هرچه سریعترسگمنت لوکس کشور کمی رونق پیدا کند.
تاهمه مشکلات حل بشه...
به امید اون روز.
1394/12/19
خوش اومدی....سرت سلامت با غیرت...
1394/12/19
اومدنش به ایران زیاد فرقی نمیکنه چون زیر ۲.۵ میلیارد قیمت نمیخوره فقط یه عده خاص میتونن بخرن،ولی در کل خبر خوبی بود
1395/10/1
۲ میلیارد چیه ۷۰۰ میلیون
1394/12/19
کلا آلمان بی نظیر تو صنعت،حالا میخواد خودروسازی باشه،برق باشه مکانیک باشه...
هر چی باشه اونا هم مثل ما آریایی هستن😉
1394/12/20
درسته فقط اون آریاییها بنز و بی ام و میزنن شما پرایدو سمند پس نتیجه شک در وجود شما
1394/12/21
سلام اخرش ما نفهمیدیم تو این مملکت چه خبره 98 درصد مردم با خرید ماشینای 20 تا 50 میلونی مشکل دارن و اون وقت ماشینای 100 میلیون به بالا مثل ریگ وارد میشه یعنی تو دنیا ماشین 20 تا 50 میلیونی بهتر از پراید تولید نمیشه؟؟؟؟؟