موضوعات داغ

بررسی وضعیت قیمت نیسان ایکس تریل فیس‌لیفت شده در بازار شب عید

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول

نیسان ایکس ‌تریل یکی از موفق‌ترین محصولات نیسان است که در برخی از کشورها با نام روگ هم شناخته می‌شود. ایکس‌تریل نخستین‌بار در سال 2000 به بازار معرفی شد و تاکنون سه نسل از آن تولید و عرضه شده است. شرکت جهان نوین آریا هم از سال 2015 تصمیم به عرضه این محصول به بازار ایران گرفت که به دلیل کیفیت بالا و اعتبار جهانی که داشت، به سرعت توانست به خودرویی موفق در بازار ایران تبدیل شود. همین امر باعث شد تا نسخه جدید و فیس‌لیفت شده آن هم در واپسین ماه‌های پیش از منع واردات خودرو به کشور، پا به بازار بگذارد. اما این اتفاق در حالی رخ داد که به دلیل بازگشت دور جدید تحریم‌ها و قطع همکاری شرکای خارجی و همچنین ممنوعیت واردات خودرو به کشور، تعداد بسیار اندکی از نسخه جدید ایکس‌تریل موفق به حضور در بازار ایران شد.

همچنین باید گفت که تمامی نمونه‌های فیس‌لیفت وارد شده این خودرو مدل 2018 هستند که علاوه‌بر تغییرات ظاهری اعمال شده، دارای امکانات رفاهی بیشتری هستند. نکته جالب توجه در این‌باره، سفارش‌گذاری نسخه‌های فول آپشن توسط شرکت جهان نوین آریا است که موجب افزایش رضایتمندی خریداران شده است.

نیسان ایکس ‌تریل

شایان ذکر است در حال حاضر این کراس‌اوور ژاپنی در بازار قیمتی حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان دارد که این رقم برای نمونه‌های کارکرده با توجه به میزان کارکرد و سلامت فنی و ظاهری کاهش می‌یابد. به طور مثال خودروی موردنظر در این مقاله با کارکردی حدود 30 هزار کیلومتر و سلامت فنی و ظاهری کامل، قیمتی حدود یکی میلیارد و 35 میلیون تومان دارد. همچنین با بررسی وضعیت این خودرو در بازار خودروهای وارداتی کارکرده، می‌توان دریافت که با بودجه‌ای حدود یک میلیارد و 600 میلیون تومان هم می‌توان نیسان ایکس‌تریل مدل 2018 با کارکردی حدود 100 کیلومتر خریداری کرد.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که با توجه به عدم فعالیت و تعلیق بسیاری از نمایندگی‌های شرکت جهان نوین آریا در سطح کشور، امکان دریافت خدمات پس از فروش استاندارد و همچنین تامین قطعات یدکی اصلی ممکن است با مشکلات جدی مواجه شود. هرچند که محصولات نیسان از گذشته تاکنون به استهلاک کم و هزینه نگهداری پایین شهرت یافته‌اند، اما نمی‌توان این موضوع را ملاک قرار داد. چرا که بروز مشکلات فنی برای هر خودرو با هر برند و سال ساختی ممکن است رخ دهد.

از رقبای اصلی این خودرو در بازار می‌توان به هیوندای سانتافه اشاره کرد که سال‌ها لقب محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروی وارداتی را به خود اختصاص داده است. البته از آن‌جایی که نیسان ایکس‌تریل جدید با تیراژ بسیار محدودی به بازار عرضه شده است، نمی‌توان مقایسه درستی میان آن و هیوندای سانتافه داشت.

نیسان ایکس ‌تریل

امکانات رفاهی و کاربردی جدید که در نسخه‌های فیس‌لیفت شده ایکس‌تریل تعبیه شده است، باعث شده تا خریداران بیشتری به این کراس‌اوور توانمند ژاپنی روی خوش نشان دهند. از جمله آپشن‌های موجود در این خودرو می‌توان به سنسور پارک جلو، گرمکن صندلی‌ عقب، گرمکن فرمان، سیستم پخش حرفه‌ای BOSE، رادار تابلوخوان، رادار تغییرلاین (LDW)، رادار پیشگیری تصادف جلو (FCW) به همراه سیستم تشخیص عابر پیاده، رادار پیشگیری تصادف در دنده عقب (RCTA)، سیستم ترمز اضطراری و اتوهلد اشاره کرد.

از نظر فنی نیسان ایکس‌تریل 2018 نسبت به قبل تفاوتی نکرده و به همان پیشرانه 4 سیلندر خطی 2.5 لیتری مجهز است. این موتور قادر است حداکثر توانی معادل 171 اسب‌بخار و 233 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این نیرو به وسیله جعبه‌دنده CVT به هر چهار چرخ خودرو انتقال می‌یابد و شتاب 10.5 ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/25
با سلام خدمت نگارنده
قربان اين قيمت ١/٥٠٠/٠٠٠/٠٠٠ كه اعلام كرديد كجا به اين قيمت خريد و فروش ميشه ماشاءالله به دلار ١٠ هزار تومن حساب كرديد
من شك دارم شما ايران تشريف داشته باشيد 🙄