موضوعات داغ

اولین سری یواز پاتریوت تحویل مشتریان شد، قیمتی گزاف برای شاسی بلند قدیمی روسی در بازار آزاد!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مدتی می‌شود که محصولات شرکت روسی یواز با همکاری شرکت سروش دیزل به بازار کشورمان عرضه شده‌اند که مشهورترین آن‌ها نسخه شاسی بلند یعنی یواز پاتریوت بوده است. یواز پاتریوت یک شاسی بلند آفرودی است که از فناوری ساخت قدیمی بهره می‌برد و استفاده از آن تنها برای ارگان‌های دولتی مفید است، با این حال سروش دیزل تصمیم دارد پاتریوت را در بازار خودروهای شخصی عرضه کند و البته قیمت گزافی نیز برای آن تعیین شده است.

قیمت رسمی یواز پاتریوت از سوی سروش دیزل حدود 650 میلیون تومان اعلام شده است که این خودرو را به رقیبی برای سانگ یانگ کوراندو و سوزوکی گرند ویتارا تبدیل می‌کند. با این حال برخی مالکان یواز پاتریوت نسخه‌های صفرکیلومتر این خودرو را با قیمتی دو برابر برای فروش آگهی کرده‌اند. برای مثال در یک آگهی فروش یواز پاتریوت که در سایت دیوار مشاهده شده است، قیمت نسخه صفر کیلومتر این خودرو با رنگ مشکی یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام شده است که رقم غیر قابل قبولی برای این خودرو محسوب می‌شود.

یواز پاتریوت

البته در شرایطی که قیمت خودروهای وارداتی با افت قابل توجهی مواجه شده، بسیار از فروشندگان سعی دارند تا اتومبیل‌های خود را با قیمت بالاتری به فروش بگذارند و از افت سرمایه خود جلوگیری کنند. در سوی دیگر نیز خریداران به امید ریزش بیشتر قیمت‌ها، صبر پیشه کرده‌اند تا خودروهای مدنظر خود را با قیمت کمتری خریداری کنند.

طبیعی است حتی در صورت غیر عادی بودن بازار، تقاضای رقم 1500 میلیون تومان برای خرید یواز پاتریوت کاملا غیرمنطقی است و این خودرو ارزش پرداخت چنین رقمی را ندارد. یواز پاتریوت خودرویی تازه وارد در بازار محسوب می‌شود که شرایط ارایه خدمات پس از فروش و تدوام تولید آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از سوی دیگر فناوری قدیمی و امکانات رفاهی نه چندان مطلوب این خودرو در مقایسه با رقبای چینی، یواز پاتریوت را به یک شکست خورده تمام عیار تبدیل می‌کند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/12/27
منطق خریداران این ماشین باید در موزه مردم شناسی قرار بگیره
1399/12/27
دیوار کی به کیه هر کی هرچی خواست میزنه
محلی برای جولان و انواع شگردهای فریب دلالای حرفه ای شده
1399/12/27
خدایا کی روش میشه سوار این بشه؟!!
1399/12/28
مملکتی که صاحب نداره اینجور قیمتایی هم میدن.
1400/1/2
۱۵۰۰ برای ماشین روسی که نه شکل داره نه به روزه، صد رحمت به چینی تازه ماشین های خیلی بهتری میشه گرفت با این پول، اینو بخری صاحب اول و آخرشی